Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Boele's 1800E opknappen
De lampjes bleken niet zo zeer problemen te geven. Het positieve stekkertje was losgeschoten tijdens het monteren. Dit was tegen het plaatwerk aangedrukt waardoor er kortsluiting volgde. Opnieuw gesoldeerd, en het werkt perfect! Al geven de lampjes wel wat zwak licht. Zwaardere lampjes zal wel niet gaan met de plastic kapjes icm hitte.

De zijpanelen aan de achterzijde zijn klaar. Het geheel gemonteerd en ziet er naar mijn idee erg mooi uit! (Toch hoorde ik het plastic wel kraken tijdens het monteren. Gelukkig zie ik er niets van!)
[img width=447 height=600]http://i948.photobucket.com/albums/ad329/bbraaksma/February%202011/180020-02-2011005.jpg[/img]

Mijn vader vond dat je zonder achterruit prima kunt zitten in een 1800. Wink
[img width=447 height=600]http://i948.photobucket.com/albums/ad329/bbraaksma/February%202011/180020-02-2011003.jpg[/img]

Nu bezig met de schop platen die voorin de auto horen..
Groeten, Boele
Antwoord
Stoelen, stoelen en nog meer stoelen
`88 245, B230K, M47
Antwoord
Martin245 schreef:Stoelen, stoelen en nog meer stoelen

idd, langer bekend, en wat ie zegt klopt, zo kun je ze ook hebben met bv extra lendesteun of verlangede zitting. Ik heb de mijne particulier gekocht voor dezelfde prijzen, 1tje met leuning..

maar het is net als met speakers en matrassen, je bepaald zelf wat je goed vindt..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Inderdaad.. Ik vind het wat lastig om te beoordelen of een stoel fijn is of niet. Dat merk je pas zodra je ermee gereden hebt in de auto..
Groeten, Boele
Antwoord
Morgen (op afspraak) en zaterdag is kijk- en pasdag. (Ik kan helaas niet, geen van beide dagen. Zal hem eens in de gaten houden)
`88 245, B230K, M47
Antwoord
Ik ga dr ook nog wel eens een keer naar toe!
Groeten, Boele
Antwoord
Let dan vooral op de breedte van de rails en de vorm van je bodem, Boele. Ik heb de rails van mijn recaro's (en het elektrische systeem) aangepast om wat meer ruimte bij de tunnel te krijgen. En nog is daar de vorm van de bodemplaat maatgevend.

groeten, Rob
Antwoord
Boele schreef:Inderdaad.. Ik vind het wat lastig om te beoordelen of een stoel fijn is of niet. Dat merk je pas zodra je ermee gereden hebt in de auto..

940 stoel is prima , maar past waarschijnlijk niet zo bij een 1800 ;D

Net terug van vakantie en 850km zitten is daarin geen probleem , zonder pijntjes weer thuisgekomen .
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Antwoord
Afgelopen week heb ik de schopplaten vernieuwd met het kunstleer. Gelukkig waren de zakken nog heel. Het elastiek was kapot en heb ik nu vervangen door ander elastiek van de Hornbach.
[Afbeelding: 180025-02-2011001.jpg]
[Afbeelding: 180025-02-2011001.jpg]

Zoals te zien valt, moeten de deurpanelen nog. Ze zijn inmiddels binnen, nu alleen nog even de volgorde van monteren uitzoeken!
[Afbeelding: 180025-02-2011008.jpg]

Nadat alle panelen op zijn plaats zaten, kon ik beginnen met het plaatsen van de ruiten. Vooral de nieuwe sierlijsten monteren was een lastige klus. Gelukkig wilde mijn vader me hierbij helpen mbv een flink stuk touw.

[Afbeelding: 180025-02-2011007.jpg]

Ik had de grille al gemonteerd, helaas moest hij er weer uit voor het plaatsen van de motorkap! Na eerst een half uur bezig te zijn geweest met het afstellen van de hoogte, kwamen we er achter dat de scharnieren ondersteboven zaten. Dat verklaarde gelijk waarom hij zo hoog lag! Conclusie: nog een keer los, nogmaals afstellen, maar nu ligt de klep dan ook erg netjes!
[Afbeelding: 180026-02-2011003.jpg]
[Afbeelding: 180026-02-2011002.jpg]

De originele spiegels vind ik niet zo fraai, hiervoor heb ik mooie amerikaanse/engelse Bullet spiegels gevonden van goede kwaliteit. Vind het zelf erg mooi staan!
[Afbeelding: 180026-02-2011006.jpg]

Op wat kleine dingen na, zoals de ruitensproeier fixen en het monteren van de ruitenwissers, gordels en stoelen (nadat ze opnieuw bekleed zijn) is de auto bijna af!

Nu maar hopen dat hij door de keuring gaat komen en dat ik niet te veel stilstand-gebreken tegenkom!

Groeten, Boele
Antwoord
Sow hÃ, wat een plaatje is het geworden zeg.
Geweldig dash om tegenaan te kijken.

Bij de keuring weten ze niet wat hun overkomt denk ik... ;D
Enige waar die op afgekeurd kan worden is een schoefje/boetje wat nog niet goed vastzit misschien, ter plekke op te lossen Big Grin
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Knettergek deel 2,een Volvo 265 GL overdrive opknappen volvo200liefhebber 12 8.170 24 August 2009, 10:15
Laatste bericht: abbabak

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)