Topics: 84
Die voorschakelweerstand is een andere dan de 12V->9V weerstand.
Ik denk dat deze Bommenwerper bobine voor een elektronisch systeem ontwikkeld is en deze hebben een lagere primaire weerstand, minder dan de helft van een contactpunten bobine. Dus heeft TT hem 'opgewaardeerd' naar 1.8 Ohm.
Als TT hem aanbiedt voor de Amazon en 140 heeft-ie geen "12-9V" voorschakelweerstand in gedachte, want die auto's hadden dat niet. Wat een een 1800E had, weet ik niet.
For the record, ik vertrouw op Bosch en contactpuntjes.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 38
Marc1970 schreef:Die voorschakelweerstand is een andere dan de 12V->9V weerstand.
Ik denk dat deze Bommenwerper bobine voor een elektronisch systeem ontwikkeld is en deze hebben een lagere primaire weerstand, minder dan de helft van een contactpunten bobine. Dus heeft TT hem 'opgewaardeerd' naar 1.8 Ohm.
Als TT hem aanbiedt voor de Amazon en 140 heeft-ie geen "12-9V" voorschakelweerstand in gedachte, want die auto's hadden dat niet. Wat een een 1800E had, weet ik niet.
For the record, ik vertrouw op Bosch en contactpuntjes.
Ik heb een pertronix setje gemonteerd. Dus geen last van ingebrande puntjes..
Uit diverse bronnen vernomen dat ik op zoek moet naar koolstof bougiekabels. Zijn knap duur!
Groeten, Boele
Topics: 78
Citaat:For the record, ik vertrouw op Bosch en contactpuntjes.
123ignition...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Topics: 84
Volgens mij is koolstof de kern van de standaard siliconen radio-ontstoorde bougiekabel. Die er nu ws. al op zitten.
Meet de weerstand van een kabel, die zal in de 15.000 ohm/meter regionen zijn voor bovenstaande.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 289
mijn stokoude Lucas set doet het nog steeds en met de standaard bobine... Kabels kunnen idd behoorlijk oplopen, heb gekeken naar Magnecord, ongeveer het dubbele van fatsoenlijke exemplaren, goed te doen als je ze in de UK besteld.. "nadeel" vindt ik dat, ondanks het verminderen van weerstand voor de vonk, je altijd de overgang blijft houden van verdeelkap naar kabel, en kabel naar bougie, de raakvlakken blijven immers "houtje touwtje"..
Bij leger Land Rovers heb ik in de benzine uitvoering al eens kabels gezien die aan beide uiteinden met een wartel zijn aangesloten. Dat wordt gedaan ivm doorwaden, maar da's tenminste een connector..!
Topics: 41
doe nog eens een paar fotootjes?
aRjen.T schreef:doe nog eens een paar fotootjes? 
Van?
Groeten, Boele
Marc1970 schreef:Volgens mij is koolstof de kern van de standaard siliconen radio-ontstoorde bougiekabel. Die er nu ws. al op zitten.
Meet de weerstand van een kabel, die zal in de 15.000 ohm/meter regionen zijn voor bovenstaande.
Is dat dan nog te meten met een 'standaard' multimeter!?
Jambon schreef:mijn stokoude Lucas set doet het nog steeds en met de standaard bobine... Kabels kunnen idd behoorlijk oplopen, heb gekeken naar Magnecord, ongeveer het dubbele van fatsoenlijke exemplaren, goed te doen als je ze in de UK besteld.. "nadeel" vindt ik dat, ondanks het verminderen van weerstand voor de vonk, je altijd de overgang blijft houden van verdeelkap naar kabel, en kabel naar bougie, de raakvlakken blijven immers "houtje touwtje"..
Bij leger Land Rovers heb ik in de benzine uitvoering al eens kabels gezien die aan beide uiteinden met een wartel zijn aangesloten. Dat wordt gedaan ivm doorwaden, maar da's tenminste een connector..!
Sja heb je gelijk in.
Denk (en hoop) alleen wel dat een combinatie van brisk bougies/vlammenbobine/'speciale' bougiekabels en een nieuwe verdelerkap+rotor zorgen voor een dikkere vonk.
Overigens vandaag met het mooie weer een iets groter rondje gereden. Op een provinciale weg zit ik vrij rap op de 80!
mph Hele verbetering met vroeger!
De nieuw beklede stoelen zitten heerlijk! Ivm de beperkte hoofdruimte voor het plaatsen van recaro's, een prima oplossing voor nu!
Zoals beloofd een extra fototje van het katrolletje:
We gaan het morgen weer proberen bij de APK!
Groeten, Boele
Topics: 31
Ik denk dat de APK hier geen moeite mee heeft. Ik zou hem als hij zich los werkt op twee punten vastzetten. Ik ben bang dat hij los gaat zitten.....
Succes met de APK!
pepijnwk schreef:Ik denk dat de APK hier geen moeite mee heeft. Ik zou hem als hij zich los werkt op twee punten vastzetten. Ik ben bang dat hij los gaat zitten.....
Succes met de APK!
Na een paar keer er flink aan trekken zag ik de kabel niet buigen. Gaat dus vast goed!
Groeten, Boele