Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Boele's 1800E opknappen
Boele schreef:Na een paar keer er flink aan trekken zag ik de kabel niet buigen. Gaat dus vast goed!
Ok op de foto lijkt de kabel ook mooi in een rechte lijn te liggen. Het nieuwe wieltje ondersteunt alleen maar? Als er dan verder geen krachten op komen moet het inderdaad wel lukken denk ik.

Antwoord
Is dat dan nog te meten met een 'standaard' multimeter!?

Er zit toch minstens een 200 Kilo-ohm setting op de multimeter. Meer dan genoeg.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Marc1970 schreef:Is dat dan nog te meten met een 'standaard' multimeter!?

Er zit toch minstens een 200 Kilo-ohm setting op de multimeter. Meer dan genoeg.

Ben niet zo'n electronica goeroe, maar ga zo even meten!
Groeten, Boele
Antwoord
Boele schreef:Ben niet zo'n electronica goeroe, maar ga zo even meten!

Zojuist twee gemeten; De ene rond de 7k Ohm, de ander 12,9K Ohm..

Zit wel een ietsiepietsie oxidatie op. Dus toch maar vervangen? Of zeg jij zo, 'dat kan het dan niet zijn' Als ik die 80euro kan besparen doe ik dat natuurlijk graag!
Groeten, Boele
Antwoord
Boele schreef:Zojuist twee gemeten; De ene rond de 7k Ohm, de ander 12,9K Ohm..

Zit wel een ietsiepietsie oxidatie op. Dus toch maar vervangen? Of zeg jij zo, 'dat kan het dan niet zijn' Als ik die 80euro kan besparen doe ik dat natuurlijk graag!
Wat is de lengte van je kabel, zijn deze verschillend, heeft natuurlijk invloed op de weerstand.
De oxidatie ff goed schoonmaken met een fijn schuurpapiertje en ff wat vaseline er aan tegen oxidatie.
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
vaseline aan de kabels..?!
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Misschien niet zo'n goed idee. Als het gewooon droog en netjes geschuurd is en de dopjes zijn nog waterdicht (niet gebarsten of gescheurd), kan eea gewoon weer gemonteerd worden.
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
De waardes van die kabels geven aan dat het standaard koolstof/siliconen "radio-ontstoorde" (suppression staat er vaak op) kabels zijn. En op zich mankeert er weinig aan, de een zal ongeveer 2x zo lang zijn als de ander.

Of ze geschikt zijn voor je vlammenwerper bobine weet ik niet. Maar ik denk van wel, er worden nauwelijks andere kabels gebruikt in de autowereld. Zo'n setje nieuw zal geen 80 euro zijn, eerder 30-40.

Voor de oorzaak van je gekookte bobine zal je naar de primaire weerstand moeten kijken, en wat je Pertronix ontsteking nodig heeft. Hot Spark verkoopt bobines in 3 smaken, 0,6, 1,5 en 3,3 ohm: http://www.hot-spark.com/1-HS06HEC.htm

En kijk, Pertronix geeft 3,0 ohm voor hun Ignitor set-up: http://www.pertronix.com/prod/ig/flame/coils/chart.aspx

Benieuwd wat de leverancier er van vindt.
Antwoord
Marc1970 schreef:De waardes van die kabels geven aan dat het standaard koolstof/siliconen "radio-ontstoorde" (suppression staat er vaak op) kabels zijn. En op zich mankeert er weinig aan, de een zal ongeveer 2x zo lang zijn als de ander.

Of ze geschikt zijn voor je vlammenwerper bobine weet ik niet. Maar ik denk van wel, er worden nauwelijks andere kabels gebruikt in de autowereld. Zo'n setje nieuw zal geen 80 euro zijn, eerder 30-40.

Voor de oorzaak van je gekookte bobine zal je naar de primaire weerstand moeten kijken, en wat je Pertronix ontsteking nodig heeft. Hot Spark verkoopt bobines in 3 smaken, 0,6, 1,5 en 3,3 ohm: http://www.hot-spark.com/1-HS06HEC.htm

En kijk, Pertronix geeft 3,0 ohm voor hun Ignitor set-up: http://www.pertronix.com/prod/ig/flame/coils/chart.aspx

Benieuwd wat de leverancier er van vindt.

Leverancier denkt niet dat het in de bougiekabels zit. (op de buitenkant staat Silicon / High Temperature)

Ik weet dat (na meten) het een 1,5ohm bobine is. Gemeten over de + en - op de 200ohm stand. Zou het dus betekenen dat door de pertronix ignitor de bobine doorgekookt is?

Over het 'Vaseline-verhaal':

Hoezo zou dit niet goed gaan? Scheelt toch in oxidatie?
Groeten, Boele
Antwoord
Voorlopig zou ik het op de fatale combi Pertronix-bobine houden. Te lage primaire weerstand geeft teveel stroom tijdens de inschakelduur (de oplaadfase), en dus teveel warmte ontwikkeling.

Niet erg 'universeel toepasbaar' dus.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Knettergek deel 2,een Volvo 265 GL overdrive opknappen volvo200liefhebber 12 8.156 24 August 2009, 10:15
Laatste bericht: abbabak

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)