Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Boele's 1800E opknappen
frox schreef:Waarschijnlijk hebben we elkaar wel gezien maar wisten we het niet Wink

Ik zag je inderdaad ook wegrijden maar ik stond aan de bijrijderskant en kon jou niet zien zitten (ik neem aan dat jij reed Tongue)
Met inderdaad een sportief geluidje Wink

Ik heb inderdaad sinds die velgen met verlaging eronder zitten veel meer complimentjes en duimen gekregen 8)

Oh zonde! Ja ik reed ;-) Maat van me vond het na een paar uurtjes welletjes. Wel net zo autogek, iets minder oldtimer. Hij vond die Ford Focus met spoilers dus juist gaaf.. ???

Sierpijpjes zijn origineel, net als de einddemper. is overigens ook de enige demper met ervoor een 2,5inch pijp
Groeten, Boele
Antwoord
Zondag in Zeist alleen iets te fel opgetrokken: Bakrubber gescheurd. Zou het verband houden?

Ander ertussen gezet: Zat te laag, weer losgehaald, met ringen opgevuld: Nog te laag. De cardan tikt dan onder tegen de veiligheidsbeugel.

Moet dus een steviger rubber hebben, PU wil ik niet aan. Op http://www.volvo-parts.nl wordt er 1 model rubber verkocht voor zowel ama, 164, 1800, 240, M46. Zou deze dan echt stugger zijn?

Heeft er iemand anders een goed alternatief? Huidig diameter rubber is +-55mm.
Groeten, Boele
Antwoord
[Afbeelding: d5f9398d.jpg]

[Afbeelding: 909d8527.jpg]
Groeten, Boele
Antwoord
Die van de 164 wordt vaak toegepast als "heavy duty", weet niet of dat bij jou ook past?
Antwoord
ik heb een 164 motorsteunrubber aan de M46 zitten, tip gevonden op TB's
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Jambon schreef:ik heb een 164 motorsteunrubber aan de M46 zitten, tip gevonden op TB's

Aha! ik moet dus opzoek naar een MOTORsteunrubber! daar had ik niet aan gedacht!
Groeten, Boele
Antwoord
DopdeDouwer schreef:Die van de 164 wordt vaak toegepast als "heavy duty", weet niet of dat bij jou ook past?

Hij past!

Gisteren er even onder gezet, gelijk de bouten van de OD nagetrokken, ondanks de nieuwe pakkingen zweet ie een beetje. Bak zit zeker 1,5cm hoger dan eerst! Stukken beter dus!

Pook is ook gelijk een stuk minder beweeglijk.. Nu loopt alleen mn uitlaat weer tegen de body doordat de versnellingsbak hem omhoog drukt. Zaterdag bij een technische dag van het P1800 register maar eens even de beugels losdraaien en verzetten.
Groeten, Boele
Antwoord
Zo blijf je wel leuk bezig Smile Maar dan heb je ook echt wat speciaals.
Maarten
Mijn auto's: MGB roadster 1966, Alfa Romeo Giulia Super 1300 1971, Volvo 245 Estate 1979

ModelCarWorkshop
Dutch Rally Events
Rally-Cursus
Antwoord
SFRC schreef:Zo blijf je wel leuk bezig Smile Maar dan heb je ook echt wat speciaals.

Tsja klopt,

Zit nu rustig een ombouw plan van motor/bak/remmen van de volvo amazon combi te bedenken. Sleutelen is uiteindelijk leuker dan een auto die 'af' is.
Groeten, Boele
Antwoord
Boele schreef:Tsja klopt,

Zit nu rustig een ombouw plan van motor/bak/remmen van de volvo amazon combi te bedenken. Sleutelen is uiteindelijk leuker dan een auto die 'af' is.

Ik heb juist het tegenovergestelde Big Grin
Volvo 244 DL 1974
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Knettergek deel 2,een Volvo 265 GL overdrive opknappen volvo200liefhebber 12 8.164 24 August 2009, 10:15
Laatste bericht: abbabak

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)