Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Boele's 1800E opknappen
www.chargertech.nl ?

heb ik zelf goede ervaringen mee, alleen zal je in dit geval 2 hoekjes en wat rechteslag moeten bestellen denk ik.
Antwoord
kijk ook ens op Engelsche kit-car sites..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Wat voor klep is dat heb inmiddels 3 orginele liggen voor de b30 maar blijf er maar mee klooien.
Koud draait de motor namelijk 2000-2200 toeren beetje veel.
Antwoord
boedr schreef:Wat voor klep is dat heb inmiddels 3 orginele liggen voor de b30 maar blijf er maar mee klooien.
Koud draait de motor namelijk 2000-2200 toeren beetje veel.

Ja die dingen gaan nog al eens vastzitten. Deze AAV komt van een K jet systeem. Is dus gewoon Bosch en zit in veel auto's op de sloop. Let op dat je geen stappen motor koopt.
Onlangs had ik een B20E uit 1974 met K-jet. Daar zit ook origineel de elektrische variant op zoals ik heb. Er zit in mijn cilinderkop ook geen gat voor montage.
Groeten, Boele
Antwoord
Die klep is niet bedoeld voor stationair afstelling dacht ik. Daar heb je een schroef voor. Deze regelt alleen stationair verhoging bij koude motor.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
boedr schreef:Koud draait de motor namelijk 2000-2200 toeren beetje veel.
Rolleyes

thnx boele ik zal eens kijken, maar mischien laat ik het voorlopige wel even zo aangezien ik ook megasquirt oid wil
Antwoord
boedr schreef:Rolleyes

thnx boele ik zal eens kijken, maar mischien laat ik het voorlopige wel even zo aangezien ik ook megasquirt oid wil

Dan gebruik ik hem ook gewoon..
Groeten, Boele
Antwoord
Hier ook maar weer eens een update:
Vandaag heb ik weer mooi de tijd gehad om verder te gaan met de 1800. Ik kreeg een brief van het RDW dat de APK halverwege maart afloopt. Sh*t! Dus ik hoop dat ik hem voor die tijd rijdend heb. Wordt spannend. Wink

De TPS-plaat wilde ik van kunststof gaan maken doordat het eenvoudig te bewerken is. De TPS-schijf van Joost en zijn Amazon Combi Turbo vond ik erg mooi, dus toch besloten om dat te kopieren. Onder begeleiding heb ik ook geleerd hoe een draaibank werkt. Leuk speelgoed! Nadat hij helemaal klaar was, schroefdraad getapt en gemonteerd. Ik vond dat het aluminium meer moet glanzen, dus ook nog maar een half uurtje gaan polijsten. Maandag RVS verzonken schroeven kopen, en dan monteren.
[Afbeelding: file-16.jpg]
De binnenkamer is nodig zodat er geen valse lucht langs de gasklepas kan ontstaan.
[Afbeelding: file-18.jpg]
[Afbeelding: file-17.jpg]
[Afbeelding: file-21.jpg]

Morgen aan de slag met de steun voor de bobine. Hiervoor heb ik al een staaf naar 26mm gedraaid als voet die in de verdeleras past.
[Afbeelding: file-22.jpg]
Groeten, Boele
Antwoord
En alle benodigde onderdelen kunnen vinden?
Ben benieuwd of het allemaal lukt. Suc6!
Antwoord
http://www.youtube.com/watch?v=RDxR45GTwL8
Groeten, Boele
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Knettergek deel 2,een Volvo 265 GL overdrive opknappen volvo200liefhebber 12 8.164 24 August 2009, 10:15
Laatste bericht: abbabak

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)