Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Boele's 1800E opknappen
Boele schreef:Dop,

Opzich zou ik graag snelheid, toerental en AFR willen zien. Onder belasting verschilt dat nogal.
Ja inderdaad dat zou helemaal mooi zijn, maad dat kan je zelf nog redelijk in de gaten houden. Jij zou daar je snelheidssensor van cruize control voor kunnen gebruiken...
Antwoord
Afgelopen zaterdag ben ik begonnen met het vervangen van de hulpstuurhuisbus van mijn 1800. Hij stuurde altijd erg zwaar. Ook met onbelaste wielen. Er zat geen speling op de hulpstuurhuisbus. Echter toch maar vervangen voor de zelfgemaakte upgrade bus van POM. Een kogel kreeg ik niet goed los. Met het hulpstuurhuis er nog aan hangend de laatste kogel losgemaakt.
[Afbeelding: 8bc0ee4ac202e25047795e989d2568e7.jpg]
Hier is goed zichtbaar hoe de oude versus de nieuwe bus er uit ziet.
[Afbeelding: b77fd714e105f17c42c81dd159847fbf.jpg]

Vervolgens heb ik het triggerwheel gemonteerd. Deze heb ik nodig voor de ontsteking. Na het lassen heb ik hem samen met het kachelhuis laten poedercoaten. Dit had ik niet gedaan tijdens de restauratie omdat ik het budget moest bewaken.
[Afbeelding: aa8a0f006825200d47d8068a23466329.jpg]
[Afbeelding: e1c329a01247bdf8e83d8240ef9af968.jpg]
[Afbeelding: 7ac734a3fce3c769f0eafdf372574b12.jpg]
[Afbeelding: ade559cde8e229e7ced9012edf6ea50f.jpg]
Het stuurhuis wilde ik ook reviseren. Echter staan de merktekens er nog op. Ik vermoed dat hij al eens gereviseerd is. Hij voelt spelingvrij. Dus ik ga alleen de lekkage verhelpen door beide keerringen te vervangen.
[Afbeelding: cea7fa67509dfaaaefd2fcae87f5e782.jpg]
Groeten, Boele
Antwoord
DopdeDouwer schreef:OSX=besturingssysteem van Apple, waar je iedereen altijd heel blij mee is, totdat je tegen software aanloopt dat alleen op Windows draait.

Wat zèlden voorkomt en dan nóg blij bent met OSX omdat je, S. Jobs zij geprezen, niet hoeft te werken met Windows!
Groeten van Frans
Antwoord
Boele schreef:Afgelopen zaterdag ben ik begonnen met het vervangen van de hulpstuurhuisbus van mijn 1800. Hij stuurde altijd erg zwaar. Ook met onbelaste wielen. Er zat geen speling op de hulpstuurhuisbus. Echter toch maar vervangen voor de zelfgemaakte upgrade bus van POM.
...
Vervolgens heb ik het triggerwheel gemonteerd. Deze heb ik nodig voor de ontsteking. Na het lassen heb ik hem samen met het kachelhuis laten poedercoaten. Dit had ik niet gedaan tijdens de restauratie omdat ik het budget moest bewaken.
...
Het stuurhuis wilde ik ook reviseren. Echter staan de merktekens er nog op. Ik vermoed dat hij al eens gereviseerd is. Hij voelt spelingvrij. Dus ik ga alleen de lekkage verhelpen door beide keerringen te vervangen.
Mooie update weer.
Ik ga weer even terugbladeren in je topic naar wat de plannig ook al weer waren voor LPG management en het systeem. Zit er stiekem weleens aan te denken om de 242 ook te voorzien van LPG injectie.
Antwoord
DopdeDouwer schreef:Mooie update weer.
Ik ga weer even terugbladeren in je topic naar wat de plannig ook al weer waren voor LPG management en het systeem. Zit er stiekem weleens aan te denken om de 242 ook te voorzien van LPG injectie.
Leuk project. Maar niet goedkoop!

Van de week een groene 142 uit 1970 gekocht. Die krijgt nu voorrang voor APK. Iemand nog een adresje voor goedkope verlagingsveren?
Groeten, Boele
Antwoord
Boele schreef:Iemand nog een adresje voor goedkope verlagingsveren?

Op marktplaatst staat voor de 240 vaak een goedkope aanbieder, volgens mij in apeldoorn. Is geen lesjofjors, maar een set was geloof ik 120.
Antwoord
DopdeDouwer schreef:Op marktplaatst staat voor de 240 vaak een goedkope aanbieder, volgens mij in apeldoorn. Is geen lesjofjors, maar een set was geloof ik 120.

Is 140 gelijk aan 240?
Groeten, Boele
Antwoord
achterkant wel als het een 240 sedan is, kan zijn dat je andere schotels nodig hebt.
voorkant is compleet anders

Goedkoopste manier is een stuk eraf te slijpen, of het veilig is mag jezelf bedenkenWink
Antwoord
Nieuw vind ik het ook wel meevallen. Bijvoorbeeld hier een setje voor 126 euro incl. BTW (al hoop ik dat de plaatjes illustratief zijn, want die veren lijken voor 240).
Je zou Boris ook kunnen vragen of hij de veren uit zijn sport onderstel los wil verkopen.
(KYB schokbrekers laat ik op basis van jouw ervaringen met de combi in elk geval links liggen.)
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord
De slangen van mijn extra luchtklep zitten een beetje dicht door de grote hoek.
Nu had ik het idee om er twee carterslangen (volvo 460003) aan te knopen met 90graden bochten. Alleen die slangen zijn nog vrij prijzig.

Weet er iemand een goed alternatief? Op internet kan ik zo snel geen slangen webshop vinden.
[Afbeelding: b77f049f70b115ee45b5dff3539c2cb1.jpg]
[Afbeelding: d021ee02de297076a47b47f6745f4085.jpg]
Groeten, Boele
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Knettergek deel 2,een Volvo 265 GL overdrive opknappen volvo200liefhebber 12 8.172 24 August 2009, 10:15
Laatste bericht: abbabak

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)