Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Boele's 1800E opknappen
Je pa zal het een fantastisch plan vinden...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
Is dit dan eventueel een mooie basis?
http://link.marktplaats.nl/473904461
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord
Die reactie viel helaas toch een beetje tegen ;-) Hij vind de HD stoters redelijk onzin en de HD stoterstangen helemaal bullshit. Alleen daarom al leuk om ze te plaatsen ;-)
Groeten, Boele
Antwoord
...lekker recalcinaat...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
Boele schreef:twee dagen er tussenuit geweest. Het ziet me niet zo lekker om 550euro tegen het blok aan te gooien.

Voor hetzelfde geld moet ik toch een B230 turbo erin kunnen hangen? Ga toch eens bij mn pa informeren wat hij van dat plan vind...

Leg ik dit blok wel in de Combi met een k nokkenas die ik nog heb liggen (met volgers)

@Edwin: Je hebt gelijk, Ben Flierman vertelde me dit ook al, niet aan (overna)gedacht

Is die P1800 van jouw vader of moettie het betalen? Anders snap ik niet wat jouw vader er over te zeggen heeft en dan wil ik niet stoken tussen zoon en vader.
Groeten van Frans
Antwoord
omgerekend in euro's

Heavy duty noklifters €66,-
Heavy duty stoterstangen €87,-
Dubbele klepveren €94,-
ALU klepveer schoteltjes €35,-

dat is wat het mij kost maar dat is bedrijfsmatig ingekocht zonder BTW.. dus dat scheelt natuurlijk een hoop
V142 BJ1968
L.B. Racing
Antwoord
@V700R: Hij is van mij en ik moet het ook betalen (nogal wiedes) Alleen zo'n blok conversie doen, gaat niet lukken. Mn pa heeft een hoop ervaring met oude volvo's en heeft diverse kitcars gebouwd. Daarom probeerde ik hem te strikken.

@Marvin: Bedankt! BTW is in Zweden ongeveer een kwart toch? Denk dat ik alles in 1 klap bij Tinustechniek koop. Bovenstaande dingetjes kosten bij hem 320euro. Dat red ik waarschijnlijk niet inclusief verzendkosten bij KG
Groeten, Boele
Antwoord
Vrijdagmiddag na mijn tentamen begonnen met het demonteren van de cilinderkop.
Eerst alle injectoren eraf gehaald, tuimelas en inlaatspruitstuk. Hierover verbaasde ik me hoe goed ik het heb vastgezet een tijd terug. Door de spaghettipijp kon ik amper bij de moeren. Gelukkig toch gelukt met behulp van een cardanstuk.
[Afbeelding: 4502b874.jpg]
[Afbeelding: 1825bb8b.jpg]

Vervolgens heb ik het koelwater eruit laten lopen door de onderste slang van de radiateur te verwijderen. Liep snel leeg in de emmer. Klaar dacht ik zo. Na de kopbouten losgehaald te hebben, kwam ik erachter dat er nog redelijk wat koelwater in het blok stond. Een deel is dankzij de zwaartekracht op de garagevloer gekomen, de rest heb ik eruit kunnen zuigen.
[Afbeelding: 6044428d.jpg]

De grille heb ik er uit gehaald om ruimte te maken voor het verwisselen van de nokkenas. Hij kan hopelijk nÃt langs de elektrische fan.
[Afbeelding: 0848a557.jpg]
Deze moer, ongeveer36mm, moet nog los. We hebben alleen niet zo’n grote dop, bahco. Dus vandaag maar even bij mijn oom lenen.

De kop wordt vanmiddag aangepast door TinusTechniek. Er komen dubbele klepveren op. Hiervoor moet de kop licht bewerkt worden. Ik heb samen met mijn vader de veren en de kleppen vast verwijderd. Wel zo makkelijk. Hiervoor heeft mijn vader een ‘kleptool’ gemaakt. In combinatie met een lijmtang gaat dat erg goed!
[Afbeelding: 71b0540b.jpg]

De volgers heb ik uit het blok geplukt. Degene die de nok van de nokkenas heeft opgegeten, is flink ingeslagen. Een foto maken is wat lastig, toch is het wel zichtbaar welke de slechte is.
[Afbeelding: 4e1340d0.jpg]

To be continued!
Groeten, Boele
Antwoord
Jij bent goed bezig :wink:.
Hoeveel toeren wil je gaan draaien met je dubbele klepveren?
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
Ziet er zekers goed uit, ik had zo'n BXX blok nog nooit van zo dichtbij gezien, maar nu snap ik wat je bedoelt met de nokas er uit halen. Is toch iets meer werk dan bij een BXXX blokje. Succes verder, ben benieuwd naar het eindresultaat.
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Knettergek deel 2,een Volvo 265 GL overdrive opknappen volvo200liefhebber 12 8.164 24 August 2009, 10:15
Laatste bericht: abbabak

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)