Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Boele's 1800E opknappen
frox schreef:Je kan beter een spoiler plaatsen tegen het zweven, die klepveren zijn niet zo zwaar ;P

Maar zonder gekheid die 1800 van jou gaat als een tierelier straks! Dan ben je niet meer bij te houden op Zandvoort
Die klap wat wel ff schrikken denk ik! Verder niks beschadigd?

Die spaghetti- of 4-2-1-uitlaten passen dus eigenlijk nooit precies?
t'is eerder de motorruimte die dwars ligt...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
6000 toeren moet met de standaard klepveren goed haalbaar zijn met een B18/20 en ik hoor wel eens dat ze 7000 toeren ook kunnen halen met de standaard klepveren.
Maar dat is van horen zeggen en ik heb geen idee hoeveel toeren mijn b20 kan halen.
Bij 140 op de navigatie klinkt het al als veel ste veel toeren met mijn 4bakje Rolleyes.
Ik ben wel heel benieuwd naar de resultaten straks en of je hem straks ook naar het max toerental durft te jagen.
Ik heb mijn b20 nu afgesteld op wat meer koppel bij lage toeren en blijf wat meer op de rechterbaan op de snelweg hahaha.
Als ik hem iets meer lpg geef dan word hij meteen een stuk vlotter en het rijd een stuk soepeler maar dan loopt hij ook meteen 1 op 7 en ik vind
1 op 8 beter passen aangezien het mijn dagelijkse auto is.
Maar als je toch eens op de dyno staat dan zou ik het zeker eens proberen en houd dan ook je brandstof mengsel eens in de gaten bij de verschillende toeren tallen.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
met het huidige blok heb ik toen ie "nieuw" was 6500 op de toerenteller gehad. zegt niets over de juiste vulgraad bij die toeren ntl. wel over het kabaal met een M40...
Antwoord
frox schreef:Je kan beter een spoiler plaatsen tegen het zweven, die klepveren zijn niet zo zwaar ;P

Maar zonder gekheid die 1800 van jou gaat als een tierelier straks! Dan ben je niet meer bij te houden op Zandvoort
Die klap wat wel ff schrikken denk ik! Verder niks beschadigd?

Die spaghetti- of 4-2-1-uitlaten passen dus eigenlijk nooit precies?

Die 4 in 1 spaghetti uitlaat was me ook opgevallen. Berichten zijn dat de 4 in 1 het beste is voor de hoge toerentallen en de 4-2-1 goed voor koppel en een beperkt toerental geschikt is.

Ik neem aan dat je deze spaghetti ooit er een keertje aangebouwd heb met redelijk standaard E-blok. Heb je toen wel een verbetering vastgesteld ten opzichte van het originele spruitstuk? Ik heb recent een keer een spaghetti spruitstuk gekocht zonder me goed te orienteren en bleek die van mij een 4-1 te zijn terwijl ik niet voor een race uitvoering wenst te gaan. Koppel en pittig meekunnen met de rest zou al genoeg zijn.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
Bij hoeveel toeren gaan je puntjes zweven? Of heb je electronische ontsteking?
Maarten
Mijn auto's: MGB roadster 1966, Alfa Romeo Giulia Super 1300 1971, Volvo 245 Estate 1979

ModelCarWorkshop
Dutch Rally Events
Rally-Cursus
Antwoord
puntjes..?
Antwoord
Best een goede vraag maar ik dacht dan Boele geen punten meer had.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
123 ignition...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
Ik ken inderdaad de verhalen van 4-1 = hoog toerental vermogen, 421 meer koppel, minder hoge toeren. Heb wel eens van een 1800 rijder gehoord dat zijn B20E met standaardspruitstuk meer vermogen gaf dan met zijn 4-1!!!! Er zit dus nogal wat verschil in. Ik heb zoveel modificaties gedaan voordat ik de uitlaat plaatste dat ik niet over de toename in vermogen van de uitlaat kan oordelen.

De motor schijnt er in ieder geval rustiger van te gaan lopen door het betere ademen. Ik heb een 2,5inch 4-2-1 waardoor de motor z'n adem goed kwijt kan Dan moet je erachter ook een flinke pijp maken tot en met iig de cardanbocht ivm hitte.

Ga nu eens de spoed zoeken en een moer om een lambdasonde te kunnen monteren. Dan kan ik bij vollast meten. Kan een techedge? wide (breed??) controller lenen van een volvo-vriend. Ben benieuwd!
Groeten, Boele
Antwoord
Beetje uitlaatboer kan zo'n lasbung voor een lambdasonde wel leveren.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Knettergek deel 2,een Volvo 265 GL overdrive opknappen volvo200liefhebber 12 8.169 24 August 2009, 10:15
Laatste bericht: abbabak

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)