Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Boele's 1800E opknappen
Jerry schreef:Best een goede vraag maar ik dacht dan Boele geen punten meer had.

Bij een MGB, basicly dezelfe motor, is dat bij 67500 rpm. Onder de B heb ik een 4-2-1. Doet het perfect met een iets getuned blokje. Max vermogen tussen 3500 en 5500 rpm.
Maarten
Mijn auto's: MGB roadster 1966, Alfa Romeo Giulia Super 1300 1971, Volvo 245 Estate 1979

ModelCarWorkshop
Dutch Rally Events
Rally-Cursus
Antwoord
Ik heb hem vandaag eens goed doorgetrokken in zn versnellingen, bij 100mph gestopt. Hij lijkt een dipje te hebben rond 3500 rpm, maar trekt daarna als een beer door tot 7000rpm. Wellicht hoger, maar hou het liever heel.. Eerst maar eens de afstelling optimaliseren.
Groeten, Boele
Antwoord
Netjes hoor!
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
Sow, das heel netjes, hou je de boel wel heel ;-)
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
Funsdaf schreef:http://www.performance-parts.nl/index.ph...=1&lang=nl

Maar dan wel gebruiken met een innovate he Smile

Ga eens informeren of dat past! Dan ook gelijk maar een in de amazon combi en Burton bouwen.
Groeten, Boele
Antwoord
Ik zag gisteravond dat de bovenste draagarmbus van PU gescheurd ertussen zit! Lijkt me niet de bedoeling! Vanmiddag bij daglicht maar eens beter kijken. Dacht dat ze altijd levenslange garantie geven? Gelukkig bewaar ik alle bonnetjes ;-)
Groeten, Boele
Antwoord
Ziet er naar uit dat ik op de volgende Zandvoortse klassiekerochtend een kopje thee ga drinken bij m'n moeder...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
edwin schreef:Ziet er naar uit dat ik op de volgende Zandvoortse klassiekerochtend een kopje thee ga drinken bij m'n moeder...
Of je bouwt een intercooler? Tijdelijk een andere achteras, ben je zo foetsie!

Wie weet is de 1800 dan al weer stuk joh, is nu wel erg lastig om me in te houden met rustig rijden.. Vanochtend stond er een A4 2.0tdi die me wel even dacht in te halen bij het stoplicht. Niet dus..
Groeten, Boele
Antwoord
Dat zijn de mooiste momenten ja!
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
Boele schreef:Of je bouwt een intercooler? Tijdelijk een andere achteras, ben je zo foetsie!

Wie weet is de 1800 dan al weer stuk joh, is nu wel erg lastig om me in te houden met rustig rijden.. Vanochtend stond er een A4 2.0tdi die me wel even dacht in te halen bij het stoplicht. Niet dus..

Waarschijnlijk dacht dat die Audi rijder.....Ach gut toch, jong mannetje in zijn oude volvo zal ik maar laten winnen :-)
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Knettergek deel 2,een Volvo 265 GL overdrive opknappen volvo200liefhebber 12 8.164 24 August 2009, 10:15
Laatste bericht: abbabak

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)