Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Boele's 1800E opknappen
Boele schreef:Ik zag gisteravond dat de bovenste draagarmbus van PU gescheurd ertussen zit! Lijkt me niet de bedoeling! Vanmiddag bij daglicht maar eens beter kijken. Dacht dat ze altijd levenslange garantie geven? Gelukkig bewaar ik alle bonnetjes ;-)
..het PU van m'n stabi was ook behoorlijk ingelopen, wel gemeld maar geen soelaas, "u kunt altijd nieuwe kopen.."
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Jambon schreef:..het PU van m'n stabi was ook behoorlijk ingelopen, wel gemeld maar geen soelaas, "u kunt altijd nieuwe kopen.."

Tsja, ik zie dat ik ze december 2008 heb gekocht.. En op de site van Tinustechniek staat dat ze 3jaar garantie geven. Val ik dus nog binnen. Wel verdomd weinig mee gereden dan! Heb Tinustechniek gemaild. Even afwachten.

Net olie ververst, nieuw filter erop gezet. Zat weinig ijzer aan de magneet. Dus zal het meeste wel in het oliefilter zitten. Mn vader had de 20w50 opgestookt in de Combi, nu dus een can 15w40 erin gegooid. Lijkt wat dun? Maar eens zien of ie het droog houdt!
Groeten, Boele
Antwoord
ik heb lang met 15/50 gereden, helaas merk is gekocht en stopgezet..
Antwoord
Jambon schreef:ik heb lang met 15/50 gereden, helaas merk is gekocht en stopgezet..

Totalelffina heeft deze toch nog wel?
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
Funsdaf schreef:Jambon, als ik me goed herinner waren jou stabibussen al 25 jaar oud. Weet niet waar je toen de garantie geclaimd hebt, maar kan me goed voorstellen dat na zo'n tijd geen garantie meer gegeven wordt op een slijtagedeel.

De stabilisatorstangen hebben overigens wel levenslange garantie.
:biggrin: is ook al zo oud, wie verwacht er dan nog me te rijden, jammer id wel dat IPD net een maat heeft die niemand anders heeft..

en ja, de stang doet het nog...
Antwoord
Funsdaf schreef:Op slijtagedelen (en dat zijn PU bussen ook). Kun je natuurlijk geen levenslange garantie geven.
Maar de Superflex bussen hebben 3 jaar garantie wat natuurlijk al heel lang is.
IPD heeft 1 jaar garantie.
(wij gaan daar wel ruimer mee om, mits de montage goed gebeurt is).

Overigens nooit een bus terug gehad voor garantie.

Jambon, als ik me goed herinner waren jou stabibussen al 25 jaar oud. Weet niet waar je toen de garantie geclaimd hebt, maar kan me goed voorstellen dat na zo'n tijd geen garantie meer gegeven wordt op een slijtagedeel.

De stabilisatorstangen hebben overigens wel levenslange garantie.

Funs,

Dank voor je snelle mail! Ik ben nog steeds bezig de nieuwe scanner aan de gang te krijgen. Gaat vandaag lukken met dit weer!
Zou ik 1 nieuwe bus kunnen plaatsen? Of kan ik dan beter beide bussen vervangen aan stuurboord?
Groeten, Boele
Antwoord
altijd beide, anders krijgt de zwakste het meer voor z'n kiezen..

@Funs, die beugels op je site, bij mij zit r nog een xtra beugel in..
Antwoord
Serieus autootje gebouwd Boele?
Maarten
Mijn auto's: MGB roadster 1966, Alfa Romeo Giulia Super 1300 1971, Volvo 245 Estate 1979

ModelCarWorkshop
Dutch Rally Events
Rally-Cursus
Antwoord
SFRC schreef:Serieus autootje gebouwd Boele?
Hoe bedoel je dat?

Hier een foto ervan. Heb de draagarm er nog niet afgehaald. Dus kan niet zien of hij op het raakvlak ook gescheurd is.
[Afbeelding: 0d727d1b.jpg]
Groeten, Boele
Antwoord
Nog inspiratie nodig voor een turbo'tje erin: http://www.vdbworks.nl/projecten.php?projectid=57
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Knettergek deel 2,een Volvo 265 GL overdrive opknappen volvo200liefhebber 12 8.164 24 August 2009, 10:15
Laatste bericht: abbabak

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)