Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Boele's 1800E opknappen
fraai sleepertje...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Volvo 142 B23 schreef:Nog inspiratie nodig voor een turbo'tje erin: http://www.vdbworks.nl/projecten.php?projectid=57
Tsja, dan heb je een serieus budget nodig hoor! Deze 1800 heeft ook onafhankelijke wielophanging (ookwel te zien op de foto) en een T5 bak. Onwijs gaaf!
Groeten, Boele
Antwoord
welke foto..? ik zie geen McPherson-achtige zaken..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Jambon schreef:welke foto..? ik zie geen McPherson-achtige zaken..

Het achterwiel staat meer naar binnen.

Heb er verder nergens foto's van gezien, maar ken de vader van de eigenaar, die heeft overigens een zogenoemde '2300RS'
Groeten, Boele
Antwoord
dan moet je die vader maar ens opbellen, hiervan zijn dringend foto's nodig..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Boele schreef:Hoe bedoel je dat?

SNEL & mooi!
Maarten
Mijn auto's: MGB roadster 1966, Alfa Romeo Giulia Super 1300 1971, Volvo 245 Estate 1979

ModelCarWorkshop
Dutch Rally Events
Rally-Cursus
Antwoord
Een update van de PU-bussen!

Funs en ik zijn erachter gekomen dat het een hitteprobleem is. Het PU wordt te warm bij de spaghetti uitlaat. Volgens mij kan daar niets tegen op. Of ik zou een bus van Nylon moeten laten draaien. Toch maar eens een hitte schild maken. Maar hoe!? Er is zo weinig ruimte..

[Afbeelding: 79ee2ffe.jpg]
[Afbeelding: f08dcf4d.jpg]
Groeten, Boele
Antwoord
Nylon geeft helemaal niks mee, lijkt me ook niet goed. Hoeveel bussen heb je nodig dan 2 of 4?
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
Funsdaf schreef:Wat ik me nog bedacht is hoe het met de afstelling van de motor is.
Er rijden namelijk vele amazon's en ook 1800's rond met de spruitstukken, en die hebben met PU en rubber nergens last van zelfs als ze niet ingepakt zijn.

Staat de ontsteking niet veel te laat waardoor je veel warmte in je uitlaat aan het brengen bent?
Of een uitlaat die de flow niet haalt, waardoor de warmte zich ophoopt.

Ha Funs,

1e opmerking: Ik heb de 2,5inch variant. Het schijnt dat de 421 spaghetti een iets andere vorm heeft. Ik moest namelijk ook een stukje van mijn draagarm afhalen.

Ik heb nog steeds geen lasbung gemonteerd, dus weet niet of hij te arm loopt. Onsteking is een 123. Staat op 10graden voor het dooie punt. Mn fan slaat ook niet zo heel snel aan, dus zo snel warmt het blok waarschijnlijk niet op.

Uitlaat die de flow niet haalt: Zit wat in. Hij start in 2,5inch. Gaat bij de cardan/achterasbocht over in 2'' waarna hij in iets minder dan 2'' uitblaast via de twee pijpjes. Dit heeft mn vader voor me gelast. Misschien deze setup maar eens laten buigen en zelf iets fabriceren met een einddemper die eindigt in de twee mooie (originele) pijpjes. Dat wil ik namelijk graag behouden.

Foto's ga ik opsnorren...
Groeten, Boele
Antwoord
[Afbeelding: Uitlaatzijkant3.jpg]

[Afbeelding: uitlaatcardanbocht.jpg]

Zo loopt hij. Waarna er op het eind de originele Walker demper zit met de twee chromen pijpjes.. Dat is ook gelijk de enige demper.
Groeten, Boele
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Knettergek deel 2,een Volvo 265 GL overdrive opknappen volvo200liefhebber 12 8.170 24 August 2009, 10:15
Laatste bericht: abbabak

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)