Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Boele's 1800E opknappen
Funsdaf schreef:Van 2,5" naar 2" is geen probleem, Dat wordt veel meer gedaan, maar de walker demper kan misschien wel voor veel tegendruk zorgen.
Is netjes gezegd niet het grootste kwaliteitsmerk.

Wanneer er motorisch te veel warmte ontwikkeld wordt hoef je dit niet in je watertemperatuur terug te zien. Als alle warmte-energie namelijk de uitlaat in gaat dan word het water niet extreem warm.

Het beste lijkt me dat ik ooit een 'nieuwe' uitlaat maak van rvs. Waarbij alle gelaste bochten worden vervangen door gebogen bochten. 1 demper op het eind vinden die ongeveer even lang is en waar 2 eindpijpjes op kunnen.

Walker is de originele demper die standaard is voor de 1800E. Hij klinkt wel mooi. Ben bang dat ik met andere dempers teveel herrie ga maken.. Zijn er meer mensen met maar 1 demper?
Groeten, Boele
Antwoord
Frox heeft 1 demper; degene voor de bocht zit er nog (waarschijnlijk ook een Walter). Die dwarsgeplaatste pot is vervallen.
In de auto is het eigenlijk best stil. Buren zijn minder blij als er op onder motorkap geprutst wordt en de motor staat stationair op de choke te draaien. :ear:
Antwoord
DopdeDouwer schreef:Frox heeft 1 demper; degene voor de bocht zit er nog (waarschijnlijk ook een Walter). Die dwarsgeplaatste pot is vervallen.
In de auto is het eigenlijk best stil. Buren zijn minder blij als er op onder motorkap geprutst wordt en de motor staat stationair op de choke te draaien. :ear:
herkenbaar, ik heb de Simons "vlamdemper" en een kleinere diameter einddemper, dás in de auto zelfs niet prettig meer.. resoneert via de tank de auto in..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Tja,

Nu maar eens wat offertes vragen. Het voorbeeld zit immers onder de auto. Heb zelf geen buigmachine, anders fixte ik het zelf. 65mm leg je niet even over je knie ;-)
Groeten, Boele
Antwoord
wel opletten hoe er gebogen wordt..! de buis die ik heb laten buigen heeft vervorming naar binnen toe, betekend dus afname van diameter inwendig, en dat wil je niet. De Simons bochten (bv..) zijn overal hetzelfde, ligt aan de buigmachine.. anders losse bochten met desnoods manchetten, zelf in elkaar zetten en aflassen, meer materiaalkosten maar geen uurloon..
Antwoord
Alleen kan ik geen rvs lassen... :-(

Laatst weer eens geoefend met lassen, dwarsbalkje voor een motorsteun gedaan. Viel me niets tegen.

gegeven moment hoorde je het nog al hard spetteren. Mijn pa roepen vanuit de tuin: ''Je bent vergeten het gas open te draaien''

:-)
Groeten, Boele
Antwoord
Waareens wat anders dan;
"Ma, zet dat gas 'ns wat lager, de aardappels koken over!"
Antwoord
in elkaar zetten, markeren en mee langs de smid...
Antwoord
Bij Wagner&Gunther een mooie IPD valve cover kunnen kopen icm een neoprene pakking. Toch net weer een stukje goedkoper dan bij de andere handelaren. Kleppendeksel is flink zwaar! Zal dus ook wel wat meer geluid dempen!?

[Afbeelding: c90f0174.jpg]

Nu alleen nog een nieuwe olievuldopslang. Deze van Nordicar hebben ze te kort geleverd. Ziet er niet uit en lijkt me niet goed werken zo. Ook gelijk de olievuldop opnieuw spuiten. Zwart/zilver
Groeten, Boele
Antwoord
die gaat zeker geluid dempen..!
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Knettergek deel 2,een Volvo 265 GL overdrive opknappen volvo200liefhebber 12 8.156 24 August 2009, 10:15
Laatste bericht: abbabak

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)