Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
Boele schreef:Ik ga mn 123 ontsteking behouden. Dit is toch al geschikt voor een injectiesysteem dus ik schijn de pulsen over te kunnen nemen.
S40 kan ook goed ja! Kan me niet voorstellen dat de plaatselijke sloop daar hoge prijzen voor gaat rekenen..
wat in de gereedschapkoffer past....
Berichten: 891
Topics: 39
Lid sinds: May 2010
Jambon schreef:wat in de gereedschapkoffer past....
Gewoon jatten dus...
Berichten: 1.120
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
Drk schreef:Gewoon jatten dus...
Moaah niet zo van. Bij het sloopbedrijf waar ik altijd kom kennen ze me wel. Zegt de eigenaar altijd 'Kijk eerst maar of het werkt jochie enne appeltaart is altijd goed''
Groeten, Boele
Berichten: 891
Topics: 39
Lid sinds: May 2010
Ik doelde meer op hetgeen Jambon zei.
Berichten: 1.585
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
Boele schreef:Bij het sloopbedrijf waar ik altijd kom...
Mag ik vragen welke dat is? Mag per PB
Berichten: 1.120
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
Marc1970 schreef:Je kan er niet zomaar een grote cirkel uitdraaien. Bedenk dat een 6000 rpm draaiend vliegwiel een enorme hoeveelheid energie heeft. Bedenk dan waar ongeveer je benen zitten t.o.v. het vliegwiel. En wat er kan gebeuren als het hele ding uit elkaar knalt.
Hier een meer verantwoorde oplossing, gewicht van de buitenkant halen: http://people.physics.anu.edu.au/~amh110..._light.jpg
Hoi Marc,
Dat was ik ook van plan. Alleen niet helemaal duidelijk in mijn tekst denk ik:
Met een schuifmaat heb ik de buitenste cm afgetekend, dat gedeelte wil ik afdraaien....
....tm de vertanding waar de startmotor invalt.
Dit is 2cm.
Nu heb ik even zitten rekenen en volgens mijn berekeningen haal ik er dan 1,4kg af..
Zit alleen te twijfelen of ik het wel moet doen bij de Combi. Er komt vooralsnog een enkele stromberg met een B20B blok icm een K-nokkenas. Denk dat het niet zo veel positief effect heeft.
Groeten, Boele
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Ga je dan niet heel dicht langs je boutgaten? Zoek iemand met een verdeelapparaat en frezen zoals op et plaatje hiervoor. Evt kan ik dat doen maar ik heb geen verdeelapparaat.
Berichten: 1.120
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
Volvo 142 B23 schreef:Ga je dan niet heel dicht langs je boutgaten? Zoek iemand met een verdeelapparaat en frezen zoals op et plaatje hiervoor. Evt kan ik dat doen maar ik heb geen verdeelapparaat.
Nee hoor, als je goed op de eerste foto kijkt, zie je dat het makkelijk kan! Vraag me alleen af in hoeverre je het merkt, verbetert, het nut is bij zo'n Combi toch al nihil ;-)
Groeten, Boele
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Berichten: 9.910
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
1 November 2011, 16:45
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 1 November 2011, 16:59 door Marc1970.)
9,3 kg voor het platte B21/23 vliegwiel. Wat op twee boutgaten na hetzelfde is als het B18/20 vliegwiel.
http://people.physics.anu.edu.au/~amh110...pgrade.htm
Deze is ook leerzaam:
http://www.1800philes.com/t5.html
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969