2 November 2011, 00:27
Dan is 1,4kg toch best een verschil. Vraag is dan weer wat de krukas, drijfstangen, zuigers en alle aangedreven delen aan massatraagheid doen.
|
Boele's 1800E opknappen
|
|
2 November 2011, 00:27
Dan is 1,4kg toch best een verschil. Vraag is dan weer wat de krukas, drijfstangen, zuigers en alle aangedreven delen aan massatraagheid doen.
2 November 2011, 14:26
Volvo 142 B23 schreef:Dan is 1,4kg toch best een verschil. Vraag is dan weer wat de krukas, drijfstangen, zuigers en alle aangedreven delen aan massatraagheid doen.Of mijn berekening klopt niet.......
Groeten, Boele
2 November 2011, 18:17
Bereken het volume van twee schijven, een met de oude en een met de nieuwe diameter. Trek ze van elkaar af en je hebt het volume aan ijzer, maal de dichtheid. Ca. 0.27 m en 0.29 m. Of neem de formule voor annulus, A0 = 0.0087964594300514 m2, maal de hoogte 0.02 m, is 176 cc ijzer, aan 8 gr/cc.
In die P1800 link staat hoe je kan berekenen hoeveel voertuiggewicht dat scheelt om op gang te brengen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
5 November 2011, 18:24
De velgen zijn binnen!
![]() Nu maar eens rustig de banden eraf halen en de velgen laten poedercoaten of spuiten. Hoorde van de vorige eigenaar een vaag verhaal dat coaten slecht gaat doordat het lichtmetaal is en er tijdens het 'bakken' gas ontstaat? Wie heeft er ervaringen met het coaten van lichtmetalen velgen? Lijkt me goedkoper dan ze laten spuiten.. Ze moeten sowieso altijd gestraald worden toch?
Groeten, Boele
5 November 2011, 18:36
Ik heb mijn velgen laten stralen en er zit een 3 laags coating op.
245L VAN
6 November 2011, 02:59
Sebastiaan! schreef:Ik heb mijn velgen laten stralen en er zit een 3 laags coating op. 3 laags? Primer, Kleur, Blankelak? Waar heb je dit laten doen en wat moest je afrekenen? Mag per PB!
Groeten, Boele
6 November 2011, 13:35
Die kunnen zeker wel gepoedercoat worden, maar dat moet wel met wat extra zorg gebeuren.
Volgens mij bakken ze de velgen eerst voor, om idd het materiaal te laten in werken of iets dergelijks en daarna gaan ze pas coaten. Gewoon een goede coater opzoeken lijkt me zo, want je kunt gewoon alles dat zich positief laat laden coaten.
1986 Volvo 360 - Koni, PU, B230F...en roest
1992 Volvo 960, B204FT, M46, zwart volleder, 412 1993 Volvo 245 - B230FT, M47, green, Bilstein, Polaris, 2.5" exhaust, 412 1995 Volvo 960 Ambassador line, B6254F, M90, beige volleder, 412
6 November 2011, 14:11
ZwerverRoodbaard schreef:Die kunnen zeker wel gepoedercoat worden, maar dat moet wel met wat extra zorg gebeuren. Maandag maar eens bellen.. Is het 'mooier' om de blanke laklaag te laten spuiten? Of ook gewoon laten coaten?
Groeten, Boele
6 November 2011, 16:28
Volgens mij komt er standaard bij het coaten geen blanke lak overheen (is natuurlijk ook niet mogelijk, aanzien al het metaal al is bedekt :p).
Mijn Rial-velgen zijn niet nabehandeld met een blanke laag, maar ik zou ook niet weten of dit heel erg veel bescherming bied tegen de seizoenen. Die extra lak laag zal wel voor het shinen zijn denk ik zo?
1986 Volvo 360 - Koni, PU, B230F...en roest
1992 Volvo 960, B204FT, M46, zwart volleder, 412 1993 Volvo 245 - B230FT, M47, green, Bilstein, Polaris, 2.5" exhaust, 412 1995 Volvo 960 Ambassador line, B6254F, M90, beige volleder, 412
6 November 2011, 16:53
heeft allebei zo z'n voordelen.. coaten is taaier, wat dikker en kan tegen een stootje. Kleur en blanke lak laag (gen) is ook wat dikker, verdiept de kleur nog wat en kan een glasachtig oppervlak geven.. zal bij velgen wat minder opvallen..
|
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
| Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
| Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
| Knettergek deel 2,een Volvo 265 GL overdrive opknappen | volvo200liefhebber | 12 | 8.156 |
24 August 2009, 10:15 Laatste bericht: abbabak |
|