27 October 2011, 12:22
Rob schreef:leuk om te zien dat ie bij de eerste tik weer loopt!
detail, tweede tik :boxing:
|
Postma en z'n 245 [Vraag LPG op B230F]
|
|
27 October 2011, 12:22
Rob schreef:leuk om te zien dat ie bij de eerste tik weer loopt! detail, tweede tik :boxing:
3 November 2011, 13:26
Gisteren weer even bezig geweest.
Auto zit weer in elkaar en loopt goed. Alle lampjes in dash doen het weer naar behoren. Wel zit de uitlaat nog vol water (condens + kvs van de lekke kop destijds nog). Nog te doen: - DB riem. - Riem stuurbekrachtiging - Uitlijnen - Alle boutjes en moertjes nakijken en natrekken. - Olie verversen - Paar kleine andere dingetjes :-)
3 November 2011, 23:41
gefeliciteerd!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
6 November 2011, 23:09
Thanx!
Zit nu met het volgende,... er is iets niet pluis met de benzine toevoer! Wilde vandaag een stuk rijden. Bij een lopende motor komt er een straaltje benzine uit de carb. Heb dus de auto maar weer uit gezet. Geen idee wat dit kan zijn, iemand een idee waar te zoeken?
6 November 2011, 23:25
Als-ie op LPG staat kan dat natuurlijk helemaal niet.
Maar op benzine zou de vlotter niet helemaal afsluiten bijvoorbeeld. En dan stroomt het alle kanten op, de pomp pompt wel door. Is dit een Pierburg (DVG) 175 CDUS?
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
6 November 2011, 23:32
waar precies komt het straaltje uit? Niet gewoon de pakking?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
6 November 2011, 23:35
Vlotter zo idd kunnen. Vreemde is dat er in de middenstand van de brandstof keuze schakelaar ook nog gewoon benzine doorstroomd, de auto blijft dus gewoon lopen terwijl hij hier juist geen enkele brandstof zou moeten hebben.
Dit is een plaatje van de setup. Is nog wel met het oude blok:
7 November 2011, 00:49
Vreemde is dat er in de middenstand van de brandstof keuze schakelaar ook nog gewoon benzine doorstroomd, de auto blijft dus gewoon lopen terwijl hij hier juist geen enkele brandstof zou moeten hebben.
Het duurt bij een carburateurmotor alleen wel een tijdje voordat de auto droogvalt als je de schakelaar op de middenstand zet.
7 November 2011, 10:03
Ja hij blijft wel lopen voor een meter of 500 (op de benzine die nog in de vlotterkamer zit) maar de benzinestroom van pomp naar carb wordt meteen onderbroken.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
|
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
| Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
| Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
| Postma en koppen. Hoofdstuk 2 | Postma 245 GL | 29 | 16.022 |
23 April 2011, 21:23 Laatste bericht: Marc1970 |
|
| Postma stelt zich voor | Postma 245 GL | 55 | 28.160 |
12 April 2007, 19:44 Laatste bericht: Rubicon |
|