Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Boele's 1800E opknappen
Black Moose schreef:IK ga binnenkort ff kijken op de sloop, bedankt patrick.

Weet je al meer Jan? Ik ben er vandaag 1 verloren Sad Blijkbaar zat hij er niet goed in!

Verder was het ritje geen succes, ik vind die neoprene pakking maar niets. Olie lekte op mijn uitlaat. Niet zo tof!
[Afbeelding: f2fe4b3e.jpg]

Verder ga ik binnenkort de verlichting verbeteren.
Heldere koplampen met 4300K bi-xenon. Niet tà opvallend.
[Afbeelding: 9541b0a5.jpg]
[Afbeelding: 101f4080.jpg]

En nog wat kleine klusjes, zoals kop natrekken, nieuwe olie en filter + remsysteem verversen. Even kijken of ik er mee naar de Elandrun kom, door de afstudeerstage slechte cashflow...
Groeten, Boele
Antwoord
Nee nog niet Boele, heeft ff geen prio. Balen van die pakking, is ie niet verschoven?
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
Black Moose schreef:Nee nog niet Boele, heeft ff geen prio. Balen van die pakking, is ie niet verschoven?

Ik zal van het weekend eens even naar de sloop rijden, of naar een Volvo-dealer. S/V40 was het toch?

Pakking is niet verschoven, misschien lijm ik hem nog een keer in het kleppendeksel, gisteravond vervangen door een kurken, nu mooi dicht. Prima zo!
Groeten, Boele
Antwoord
Die S40 dopjes passen gewoon Boele, ze zijn echter plat, in tegenstelling tot de originele naafkapjes. Een beetje ductape er omheen zodat 'ie klemt en die krijg je niet zomaar van z'n plek.
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
Yellow240 schreef:Die S40 dopjes passen gewoon Boele, ze zijn echter plat, in tegenstelling tot de originele naafkapjes. Een beetje ductape er omheen zodat 'ie klemt en die krijg je niet zomaar van z'n plek.

Heb jij ze ook? Welke S40 moet ik zoeken? Degene tot 2004 ofzo?
Groeten, Boele
Antwoord
Eentje meegepikt op de sloop. Met een schroevendraaier eruit gepord. Eigenlijk moet je heel het wiel eraf halen om ze netjes te houden. En je moet de oude S40 hebben ja.
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
Citaat:Verder ga ik binnenkort de verlichting verbeteren.
Heldere koplampen met 4300K bi-xenon. Niet tà opvallend

Vindt ikzelf eigenlijk te voor zo'n mooie1800.
Snap het wel, mooie en goede lichtopbrangst ed, maar gaat mij net te ver voor een klasssieker.
Verder ga zo door met de 1800 en de kombi.
Frans z'n Volvo's: Volvo Amazon Kombi P221, B18A+ overdrive 1965, Volvo XC70, Titanium 2016,USA import
Antwoord
Ik vind heldere koplampen juist wel smoelen op een oldtimer.
Toevallig van de week ook nog naar zitten kijken. Ik heb niet hard gezocht maar ik kon ze alleen vinden met zo'n malteserskruis erin... :ohwell:
Antwoord
frox schreef:Ik vind heldere koplampen juist wel smoelen op een oldtimer.
Toevallig van de week ook nog naar zitten kijken. Ik heb niet hard gezocht maar ik kon ze alleen vinden met zo'n malteserskruis erin... :ohwell:

http://link.marktplaats.nl/544884688

Deze heb ik gekocht bij hem. Golf 1 koplampen ook geprobeerd, kreeg ik niet voor elkaar met de koplampranden. Misschien bij 140 anders. Ik heb er een setje mee verknald a 50euro. Dus ik zou adviseren voor 20euro extra het risico niet te nemen tenzij je gebruikerservaringen hebt dat het in een 140 wel past!
Groeten, Boele
Antwoord
omdat de ringen waarmee ze in een 140 strak om de lampen gaan, passen die nw dingen niet. Zodra ik er iets mee ga doen neem ik een oude set koplamppotten, horizontaal over de helft, daarop het Golf frame-pje lassen en lamp er op/in..

Indien HID verlichting toepassen, wil ik eerst weten welke heldere aftermarket lamp niet het lichtbeeld verstoord, anders krijg je onherroeplijk lichtsignalen, is het gevaarlijk voor tegenliggers (denk ook aan belading) en sta te bij de keuring alles om te bouwen..

ik ben nog niet zover met m'n automatische verstelling, dat zou de oplossing zijn voor een 140.. voor een PV/Ama/1800 moet zoiets ook kunnen.. ens zien of ik m'n 544 koplamppot boven water kan toveren..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Knettergek deel 2,een Volvo 265 GL overdrive opknappen volvo200liefhebber 12 8.156 24 August 2009, 10:15
Laatste bericht: abbabak

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)