Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Boele's 1800E opknappen
Jambon schreef:omdat de ringen waarmee ze in een 140 strak om de lampen gaan, passen die nw dingen niet. Zodra ik er iets mee ga doen neem ik een oude set koplamppotten, horizontaal over de helft, daarop het Golf frame-pje lassen en lamp er op/in..

Indien HID verlichting toepassen, wil ik eerst weten welke heldere aftermarket lamp niet het lichtbeeld verstoord, anders krijg je onherroeplijk lichtsignalen, is het gevaarlijk voor tegenliggers (denk ook aan belading) en sta te bij de keuring alles om te bouwen..

ik ben nog niet zover met m'n automatische verstelling, dat zou de oplossing zijn voor een 140.. voor een PV/Ama/1800 moet zoiets ook kunnen.. ens zien of ik m'n 544 koplamppot boven water kan toveren..

1800 wordt niet zo zwaar beladen he ;-)
Ik ben benieuwd of het je gaat lukken Raymond, dat plaatwerk van de koplamp is zo onwijs dun. Als je dat gaat lassen, verbrand ongetwijfeld de spiegel.
M.i. is de weg van 70euro neertellen het slimst.
Groeten, Boele
Antwoord
maandag reedt er een Mercedes Gelände achter ons met heldere lampen mÃt lens.. net ff gegogelt, is aftermarket, maar moet passen want het is de standaard ronde lamp.. ziet er alleen wat minder fraai uit vindt ik..[URL="http://link.marktplaats.nl/544947307"]

[/URL]
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Jambon schreef:maandag reedt er een Mercedes Gelände achter ons met heldere lampen mÃt lens.. net ff gegogelt, is aftermarket, maar moet passen want het is de standaard ronde lamp.. ziet er alleen wat minder fraai uit vindt ik..[URL="http://link.marktplaats.nl/544947307"]

[/URL]

Ook al eens naar gekeken. Alleen dit is meer iets om aan te passen VOORDAT je een auto opknapt. Nu ga ik er niet meer in zitten lassen/slijpen.

Gisteren spruitstukpakking gerepareerd. Valse lucht houd een B20E niet van..
Het plan was om hem te vervangen. Toen ik het inlaatspruitstuk los haalde, zag ik dat die er perfect schoon/heel uit ziet! Dus eerst de pasvlakken gemeten, was mogelijk dat ze krom waren. Ook niet het geval.
Ik had mooi het inlaatspruitstuk los, dus gelijk even de slijptol erop gezet met hulp van m'n vader. De hoogte was anders tov de spaghettipijp. Nu zijn ze gelijk en drukken de moeren ze gelijkmatig aan.
Eerst had ik met halve maantjes lopen pielen, werkte denk ik ook. Als je valse lucht hebt, moet je dit soort problemen uitsluiten.

Vervolgens heb ik de inlaatringen met vloeibare pakking ingesmeerd op beide delen, en weer tegen elkaar geplakt. Nu loopt ie weer perfect. Het stationair afstellen rond 22:00uur vond de overbuurman blijkbaar al hinderlijk genoeg om weer te komen klagen.
Dit doet hij wel vaker. Dus de garagedeur had ik maar 20cm open staan, zodat hij er niet onderdoor kon. Na nog 1x diep gas gegeven te hebben, de 1800 maar weer uitgezet. ;-)

Ik moet alleen de luchtslangen nog eens vervangen door slangen met een 90graden bocht. Ik denk dat de koudstationairklep nu niet genoeg flow heeft om de gasklep heen.
Iemand een tip waar ik die goedkoop kan halen? Schat de diameter rond de 13mm.

Mooi schoon, toch?
[Afbeelding: 75e9ebd0.jpg]

Extra sealing rond de inlaatkanalen:
[Afbeelding: bc1f14c2.jpg]

Oorzaak van het slechte starten zat in een los stekkertje van de koudstartinjector... Nu start hij weer vlot zonder het gaspedaal aan te raken.
[Afbeelding: th_93f53a8d.jpg]
Groeten, Boele
Antwoord
Heeft je buurman een kleurloze Japanner?
Maarten
Mijn auto's: MGB roadster 1966, Alfa Romeo Giulia Super 1300 1971, Volvo 245 Estate 1979

ModelCarWorkshop
Dutch Rally Events
Rally-Cursus
Antwoord
Kleurloze japanner??
Groeten, Boele
Antwoord
doorsnee japanse auto, of een Daasiaaa
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
Hmm nee volgens mij niet..

Na de technische dag nog wat aan LPG lopen schroeven, hij topt nu 208 kmh bij 7200rpm. Misschien toch maar eens een andere overbrenging gaan denken.
[Afbeelding: 9f34d4aa.jpg]

Mn vader wilde vandaag wel even helpen met xenon inbouwen, alleen het ging al snel mis toen ik hem een heldere koplamp gaf:
[Afbeelding: eb4b41d1.jpg]
Helderder kan je ze niet krijgen..

Nu hopen dat ik 1 losse nieuw kan kopen.
Groeten, Boele
Antwoord
Wat zonde zeg, is het een vlak glas, kan je misschien een nieuw glas op lijmen.

Hoe hard wil je gaan??
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
Black Moose schreef:Wat zonde zeg, is het een vlak glas, kan je misschien een nieuw glas op lijmen.

Nee dat lukt niet, gewoon een nieuw setje halen en beter vasthouden!
Groeten, Boele
Antwoord
Uiteindelijk blijf je nooit helemaal uitgesleuteld aan de 1800.

Zo heb ik onlangs een nieuwe naafdop van een S40 gekocht bij de dealer, kostte nog geen 10euro!
[Afbeelding: 7ac5b60c.jpg]

Verder ben ik bezig geweest om de IPD stabilisator achter te monteren. Blijkt alleen niet te passen. Ik heb er 1 nodig waarvan de armpjes naar buiten buigen. Bij mij zitten de remdrukbegrenzers in de weg. Verplaatsen van de begrenzers vind ik teveel gedonder.
[Afbeelding: 351d8f9c.jpg]
Om er goed bij te kunnen een leuk trucje met de babybrugjes uitgehaald:
[Afbeelding: f5092ad3.jpg]

Verder rijdt de 1800 perfect. Afgelopen zondag nog (weer) een prijs gewonnen bij de ALV. Altijd leuk
[Afbeelding: 57c89a6b.jpg]

Van de week heb ik een Techedge 2j9 Wideband lambdacontroller besteld. Hiermee wil ik bij de Combi, 1800 en de fiat500 van mijn zusje het mengsel beter gaan proberen af te stellen. Een mini-stap richting KdfI, al duurt dat nog wel even nu het geld redelijk op is.
Groeten, Boele
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Knettergek deel 2,een Volvo 265 GL overdrive opknappen volvo200liefhebber 12 8.156 24 August 2009, 10:15
Laatste bericht: abbabak

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)