Berichten: 2.476
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Oei... Eerst nog even een beetje olie van het spruitstuk wegbranden denk ik zo....!!!
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 1.120
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
skidje schreef:Oei... Eerst nog even een beetje olie van het spruitstuk wegbranden denk ik zo....!!!
Oud koelwater op de heatwrap van de uitlaat...
Groeten, Boele
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
watergekoeld spruitstuk..! je maakt er wel werk van hoor..!
Berichten: 1.120
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
Jambon schreef:watergekoeld spruitstuk..! je maakt er wel werk van hoor..!
Volvo Penta.....
Groeten, Boele
Berichten: 341
Topics: 37
Lid sinds: May 2012
werkt dat? of komt je auto nu sneller op temp?
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
Boele schreef:Volvo Penta.....
:wink:
Berichten: 1.120
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
De 1800 loopt nu als de spreekwoordelijke brandweer! Zowel op benzine als LPG! Stationair alleen nog wat troubles. Hij loopt de ene keer 1100rpm, dan 900, net te langzaam met de nokkenas. De stationairklep sluit niet volledig af als ik er 12V op zet. Hoort dat wel? Of blijft er altijd een kleine luchtstroom? Heb dit getest door er op te blazen. Is al de tweede stationairklep/stappenmotor van de sloop. Wellicht zitten ze ook wel op jongere Volvo's en weet men dit hier?
Groeten, Boele
Berichten: 6.731
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Is je gasklep wel 100% dicht? Op zich wel logisch als er een heel klein beetje lucht door zou kunnen (zodat de motor stationair kan lopen).
Die van boedr liep stationair ook nog een beetje te 'halen' (wisselde toeren), misschien dat hij het al heeft opgelost en een goeie tip heeft.
Mooi dattie goed loopt, ben benieuwd naar filmpjes (of kan dat nog niet vanwege apk?)!
Berichten: 1.120
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
DopdeDouwer schreef:Is je gasklep wel 100% dicht? Op zich wel logisch als er een heel klein beetje lucht door zou kunnen (zodat de motor stationair kan lopen).
Die van boedr liep stationair ook nog een beetje te 'halen' (wisselde toeren), misschien dat hij het al heeft opgelost en een goeie tip heeft.
Mooi dattie goed loopt, ben benieuwd naar filmpjes (of kan dat nog niet vanwege apk?)!
Dat kan wel, alleen die plaats ik liever niet ivm kentekenherkenning en rokende banden..
Ik zal Kevin wel even mailen.
Als ik de slang dichtknijp, valt de motor wel uit, gasklep lekt niet.
Groeten, Boele
Berichten: 6.731
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Met 100% dicht bedoel ik niet lekken. Maar of hij op een kiertje staat of niet.
Hij moet ergens wat lucht vandaan halen, of door de gasklep of door de stationair klep.
Zo te horen werkt hij dan goed.