Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Startproblemen B28F 1980
B28F 1980
Ik ben begonnen met m'n motor een grondige onderhoudsbeurt te geven. Hij wou al niet zo lekker starten maar even een beetje starthulp in de lucht-inlaat en dan liep hij even te "knorren" maar daarna (15sec gas geven) liep ie redelijk lekker, nadat ie warm was liep hij als een zonnetje. Nu heb ik echter de olie vervangen en de bougies vervangen maar nu wil hij niet meer aanslaan zelfs niet met starthulp. De ontstekking doet het en ook de brandstof toevoer doet het, al de contact punten ingespoten met contactspray en alles nog eens opnieuw nagelopen.
Bij het controleren van de ontsteking (oude bougie aansluiten op bougiekabel en massa maken) liep ie soms beter op vijf als op zes cilinders.
Er zit meer als voldoende verse brandstof in en ook het brandstoffilter is vervangen.
Het gekke is dat bij de eerste keer starten de auto meteen aansloeg en lekker begon te lopen totdat ik merkte dat er een brandstof leiding lekte en ik de auto snel uit zette, brandstofleiding vervangen en nog eens geprobeert maar toen niks meer, ook niet met starthulp. Ik heb ondertussen al een stuk of 20 keer goed doordgestart dus in principe is de brandstof weer in alle leidingen. Ik zat ook aan de injectoren te denken maar dit lijkt me vreemd aangezien hij ervoor wel goed heeft gelopen.
Als ik hem een uurtje of minder laat staan en dan opnieuw probeer wil het beter gaan maar hij wil niet blijven lopen. Ik heb ondertussen het forum al een beetje door gespit maar ik heb nog niks kunnen vinden wat een oplossing kan bieden. De dealer gaf me de tip dat de luchtklep wel eens kon blijven hangen cq niet open kon gaan maar dit heeft geen soulaas gebracht.
Heeft iemand enig idee wat het kan zijn of tips wat ik verder nog kan controleren?
245 GL => B230F  aka De Rooie

Antwoord
Hoor je de brandstofpomp wel lopen?

Gr Wink
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
Kweenie wat voor contactpunten dat zijn maar als ze in de verdeler zitten en open en dicht gaan om de vonk over de bougies te verdelen kan je die het beste schoonmaken met thinner, aceton oid, wat geen residu achterlaat. Dito de zes puntjes in de verdelerkap, de rotor en de koolstift, moet 100% vetvrij, schoon en droog zijn. Contactspray is voor de volumeschuif van je stereo.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Citaat:Hoor je de brandstofpomp wel lopen?
Die hoor ik idd lopen, dus die is het al niet

Citaat:Kweenie wat voor contactpunten dat zijn maar als ze in de verdeler zitten en open en dicht gaan om de vonk over de bougies te verdelen kan je die het beste schoonmaken met thinner, aceton oid, wat geen residu achterlaat. Dito de zes puntjes in de verdelerkap, de rotor en de koolstift, moet 100% vetvrij, schoon en droog zijn. Contactspray is voor de volumeschuif van je stereo

Met de contactpunten bedoel ik de aansluiting van de bougie met de bougiekabel. De contactspray is voor het verbeteren tussen elektronische contacten bij motoren, gebruik dit ook op bij m'n V70 en de 245 en is uitstekend spul.
Zal de verdelerkap nog eens loshalen en daar de boel nog maar eens schoonmaken. (wat zit dat ding trouwens op een onnoemelijke t*f*s-plaats)

Antwoord
Kijk anders eens op Brickboard, in de US rijden veel meer B28's rond. Jouw motor heet ook wel de PRV, bekend in de DeLorean en de Renault 25 en Espace ook nog.

http://www.brickboard.com/FIND/search.cg...=%2FRWD%2F
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Heb je de bougie"pootjes" op de juiste afstand staan?
Volvo 245 GLE 1979
Antwoord
simplicity schreef:
Citaat:Kweenie wat voor contactpunten dat zijn maar als ze in de verdeler zitten en open en dicht gaan om de vonk over de bougies te verdelen kan je die het beste schoonmaken met thinner, aceton oid, wat geen residu achterlaat. Dito de zes puntjes in de verdelerkap, de rotor en de koolstift, moet 100% vetvrij, schoon en droog zijn. Contactspray is voor de volumeschuif van je stereo

Met de contactpunten bedoel ik de aansluiting van de bougie met de bougiekabel. De contactspray is voor het verbeteren tussen elektronische contacten bij motoren, gebruik dit ook op bij m'n V70 en de 245 en is uitstekend spul.
Zal de verdelerkap nog eens loshalen en daar de boel nog maar eens schoonmaken. (wat zit dat ding trouwens op een onnoemelijke t*f*s-plaats)

Een goede contactspray zal inderdaad de weerstand verlagen, maar dan nog blijft de beste toepassing binnenshuis. Het is bij mijn weten niet gemaakt voor de extreme omstandigheden in een motorruimte.

Daarbij is 95% van de contactspray gewoon troep die een niet-geleidend (!) residu achterlaat, zoals Marc schrijft, en uiteindelijk de problemen alleen maar erger maakt dan dat ze waren.

Gewoon schoon en vetvrij houden, dat is echt het beste.

Gr Smile
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
Bedankt voor de tips!!!
Citaat:Kijk anders eens op Brickboard, in de US rijden veel meer B28's rond. Jouw motor heet ook wel de PRV, bekend in de DeLorean en de Renault 25 en Espace ook nog.

http://www.brickboard.com/FIND/search.cg...=%2FRWD%2F

Goede site!!! Staan veel bruikbaare tips op, ook voor wat meer pk's, 136pk uit een 2.8 is toch maar wat magertjes...

Antwoord
Gisteren maar weer de heleboel los gehaald en alles ontvet met wasbenzine, zekeringen vervangen, schietgebed naar "onze" Volvo-god gedaan en de sleutel omgedraaid....heel eventjes kwam er leven in de brouwerij maar na 2sec was de pret weer voorbij. Ik denk er nu aan om volgende week het gasklephuis los te maken en te gaan reinigen, de benzinepomp door te meten en de relais' controleren op hun werking. En dan maar hopen dat er een langer liedje als die 2sec uitkomt...

Antwoord
Zondag heb ik eindelijk weer wat tijd gehad om te sleutelen. De benzine pomp werkt uitstekend, +-200cc in een paar seconden, alleen komt er nog geen leven in de brouwerij... deze week ga ik het koudestart systeem eens goed bekijken, dus als jullie hierover nog tips hebben zijn ze zeer welkom...

Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Startproblemen Volvo 440 bj 1997 1.8i Pimpmobiel 2 2.650 8 February 2017, 23:39
Laatste bericht: Dopski
  Startproblemen met Volvo 264 GL hendrikvanriezen 4 3.235 24 June 2013, 14:57
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Volvo 240 B200k startproblemen na paar dagen niet gebruiken David Demper 10 10.134 13 January 2013, 19:00
Laatste bericht: PieterL
  Welke motor heb ik? 244 GL 1980 Wimme 5 3.290 25 September 2012, 22:54
Laatste bericht: Marc1970
  startproblemen volvo 440 Patricia77 5 6.370 24 January 2012, 22:41
Laatste bericht: 345GLS
  Kerstpuzzel: Volvo 240 met startproblemen smorebrod 29 13.444 30 December 2010, 14:58
Laatste bericht: VolvoDick
  Past een B21 kop 1980 ook op een 1983 blok? wakka 8 5.247 20 December 2010, 11:52
Laatste bericht: wakka
  Startproblemen B18 amazone JDDV 28 11.262 7 December 2010, 23:16
Laatste bericht: Jambon
  240 B21A Startproblemen ontsteking?? job245 18 10.656 3 October 2010, 19:25
Laatste bericht: VolvoDick
  245 1980; achterste krukas keerring vervangen in 1 avond? MartjeB 2 2.825 25 September 2009, 22:52
Laatste bericht: 242-turbo

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)