Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Toekomst VOLVOLVO!!!
Zoals jullie wellicht al gemerkt hebben is de Volvolvo site vaker offline geweest de afgelopen periode. We zijn dat eens gaan onderzoeken en hebben een aantal conclusies moeten trekken.

1. de server die de boel host is deels van Volvolvo.nl en staat in collocatie maar is op zn end qua levensduur.
2. de bezoekersaantallen en bijbehorende dataverkeer zijn erg omhoog geschoten; 600 bezoekers per dag met daarbij een dikke 10GB per maand zijn een behoorlijke kluif voor de oude server.

Ofwel de toegenomen drukte in combinatie met verouderde hardware (maximaal aantal bedrijfsuren van de machine zijn reeds verstreken) zijn ons nu parten aan het spelen. Er komt een moment dat het echt niet meer gaat en de site helemaal op zn kont gaat. Dus.......

We zijn plannen gaan maken. Echter is daar steun / geld voor nodig. Vandaar dat ik jullie hulp vraag.

De plannen:
- een splinternieuwe server welke toereikend is voor de komende 5 jaar moet besteld worden. Kosten ongeveer €500,- en dan doen we het zuinig aan.
- andere website/forum waarbij de nadruk toch weer opnieuw wordt gelegd op het forum en de site gaat vervallen. Dit omdat gebleken is dat de site weinig tot niets toevoegd op dit moment en eerder een last is geworden.
- bij voldoende donaties kunnen we zelfs overwegen om forumsoftware te kopen ipv gratis software. Dat heeft als voordeel dat er betere ondersteuning op is en er dus nog degelijkere software op onze site gaat draaien dan we al hebben. Dit punt is optioneel.
- de mogelijkheid behouden voor dealers en garages om te kunnen blijven adverteren. Dat wordt op dit moment ook te weinig gedaan via de banners. Wel zien we duidelijk dat er veel mensen via het forum gelokt worden naar de bedrijven. Prima zaak, alleen ziet Volvolvo.nl daar nu dus nu geen cent van op deze manier. Dat moet veranderen in de toekomst. Ondergetekende legt er nu alleen op bij namelijk.

Dus ik vraag jullie allen vriendelijk om zo gul te zijn een bedrag te storten via de Paypal knop op de voorzijde van de website. Dit geniet de voorkeur.

Overmaken naar bank kan ook, maar dan moet ik weer een hele administratie gaan bijhouden, terwijl het bij Paypal gewoon op de hoop komt en daarmee ook de betalingen gedaan kunnen worden straks! Zie http://www.paypal.nl voor meer info over Paypal.

Eventuele vragen graag hier stellen. Blijf aub wel On topic! Alvast bedankt!!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Goed verhaal, sta ik volledig achter.
Je stelt geen hoge eisen, het bedrag valt me nog zat mee.
Als iedereen even met wat geld over de brug komt hoop ik dat je verrast wordt en een server naar je zin kunt kopen (en liefst nog een betere ;D ;D)
Wat mij betreft hoeft de software niet beter (maar wat weet ik er van) ik ervaar de site nu al als zeer prettig.
Zojuist via pay-pal even gedoneerd, alleen al mijn foto's van motor en achteras-modificatie belasten de server al voor een kwart Big Grin

Vanaf deze plaats maar weer eens bedankt voor je vele werk, ik geniet iedere dag van het forum.

EEN DAG GEEN VOLVOLVO IS EEN DAG NIET GELEEFD
Antwoord
ook weer even pecunia gestort Wink Wink :-* :-* :-*
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
Goeie plannen AJ, daar draag ik graag aan bij :-* :-*
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
;D dank dank dank! ;D Nu de rest nog...
Antwoord
xcuus maar ik doe het toch per bank.
Antwoord
Ge-pay-pald.

Wat de software betreft vind ik die van phpBB plezieriger. Geen idee van de kosten maar er zijn grotere fora die er prima op draaien. Succes met de boost onder dit Volvo-forum.

Hoe betaal je trouwens de variabele kosten?
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Antwoord
DopdeDouwer schreef:xcuus maar ik doe het toch per bank.

ook bedankt!

landloper schreef:Hoe betaal je trouwens de variabele kosten?

U heeft e-mail Wink
Antwoord
U ook.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Antwoord
Heb ook even men duit in het zakje gedaan.

Hoop dat het helpt, zodat deze bron aan informatie zeker verder kan gaan. Elke dag kijk ik weer uit naar de verhalen en nieuwe problemen die de kop op steken.

BEdankt om je bezig te houden met deze fantastische plek.
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995

Mijn Volvo's
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Tapatalk: Volvolvo of VOlvo Forum Nederland? BartJu 3 6.361 3 January 2017, 12:09
Laatste bericht: TheSaint77
  vBulletin voor Volvolvo.nl! TheSaint77 181 116.753 26 March 2016, 23:35
Laatste bericht: Dopski
  Volvolvo mobiel te bereiken via Tapatalk (engels!) TheSaint77 74 70.252 15 February 2015, 21:34
Laatste bericht: Laurens Zondag
  Aankondiging Volvolvo.nl verandering! TheSaint77 18 15.188 29 June 2011, 22:29
Laatste bericht: Rob

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)