Berichten: 98
Topics: 21
Lid sinds: Jan 2010
Hallo
Heb mijn B21 motor ingeruild voor een B230 f. Het spruitstuk met carburator van de B21 motor gebruikt.
En het zwarte huis waar volgens mij het carterventilatie op zit? Een slang naar aanzuigslang.
Mijn vraag:
Op de B21 zit een kleiner zwart huis dan op de B230. Ik heb die van de B21 gebruikt omdat ik ook het spruitstuk daarvan heb gebruikt en het grote originelen van de B230 te groot is. Geeft dat problemen??? Ik heb ook op dit moment olie lekkage op die plek, vooral waar de slang vertrekt van af het huis naar de aanzuigslang???
Wat gaat hier fout???
Ik hoop dat ik niet weer de motor moet uit bouwen pffffff
Ik hoor graag
Groet Ramón
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
foto? ikke even niet begrijpen :-\
Berichten: 11.647
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
Berichten: 3.256
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Phoeh, ieke ook nie begrijpnie.
Afgaande op de tekst: "Op de B21 zit een kleiner zwart huis dan op de B230" denk ik dat het om de "Breather Box/Oil trap" gaat.
Oudere types:
Type voor op de b230F
en nee, volgens mij past/hoort een ouder type niet op een B230F.
Berichten: 98
Topics: 21
Lid sinds: Jan 2010
Hallo hierbij een foto.Van de originelen en de oude (van de B21) zit op de motor. Volgens mij past de originlen er niet op. Spruitstuk ligt lager dan een injectie spruitstuk. Maar veroorzaakt dit nu de lekkage???
Groet Ramón
Berichten: 98
Topics: 21
Lid sinds: Jan 2010
Op de die oude zit ook nog een verdeelstuk, en daar lekt hij op??? Wat doet dit ding precies???
Berichten: 3.256
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Ding kan goed lekken; als hij verstopt zit, of als hij niet goed gemonteerd zit (O-ring).
Lees deze eerst maar even:
Topic: reiniging olieafscheider
Je kunt hem vervangen zonder het spruitstuk los te halen, maar dan moet je heel veel op de tast doen)
Makkelijker is even spruitstuk eruit.
Berichten: 98
Topics: 21
Lid sinds: Jan 2010
Heb de topic gelezen. Ik heb hem bij het inbouwen schoon gemaakt. Waarom zou ik hem vervangen???
Antwoord op mijn vraag haal ik er nog niet goed uit. Of ik het oude type wel kan gebruiken en past het nieuwe typ wel onder mijn een spruitstuk carburator??? Wat kan de oorzaak zijn dat hij bover op lekt. Kan dit misschien komen door onderdruk???
Groet Ramón
Berichten: 3.256
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Citaat:Heb de topic gelezen. Waarom zou ik hem vervangen??
heb je het topic dus niet goed gelezen
===============================================================
Rob schreef:Citaat:Waarom zou je die vervangen?
In mijn geval was het meer preventief dan correctief onderhoud, alhoewel ik de ruimte om de box er verdacht vet/olieachtig uit vond zien.
Na 460.000 km olie gescheiden te hebben zal er vast wel e.e.a. aangekoekt zijn.
(was in de flametrap iig wel het geval).
Ik kan me zo voorstellen dat als dat ding echt verstopt raakt, dat de dampen/olie van de carterventilatie toch ergens heen moeten, en ergens anders hun weg langs gaan zoeken (pakkingen e.d.) met alle gevolgen vandien.
De kosten en het werk zijn het niet, dus liever van tevoren iets aanpakken ipv wachten tot het echt mis gaat.
Jw240 schreef:[quote=Rob ]
Ik kan me zo voorstellen dat als dat ding echt verstopt raakt, dat de dampen/olie van de carterventilatie toch ergens heen moeten, en ergens anders hun weg langs gaan zoeken (pakkingen e.d.) met alle gevolgen vandien.
ja, bij mij is ie relatief snel vol geraakt (opeens echt dicht) en toen blies ie gelijk de nokkenas-keerring er uit. kwam echt flink veel olie uit..
================================================================
Berichten: 98
Topics: 21
Lid sinds: Jan 2010
Nou ik heb nu de origenelen Breather Box/Oil trap op mijn B230f (met carburateur/lpg) geplaatst. In plaats van die van de B21. Alleen na deze actie wordt mijn motor warm als ik harder dan 100 kilometer ga rijden.
Bij de Breather Box/Oil trap van de B21 zaten twee slangen, ÃÃn naar de inlaatslang (die heb ik nu afgesloten op de inlaatslang) en een klein slagentje naar het spruitstuk.
Bij de Breather Box/Oil trap van de B230 f zit ÃÃn slangentje naar het spruitstuk en het grote gat boven op gaat de ruimte in. Heb de originelen dikken slang gebruikt die op de Breather Box/Oil trap zat, van een andere B230 f. (zou die te dicht bij de motorkap kunnen zitten???)
Ik snap niet waarom mijn motor nu opeens warm wordt???
Heeft iemand suggesties???