Berichten: 6
Topics: 2
Lid sinds: May 2010
Goedenmorgen mede forummers!
Heb hier een probleempje met mijn 940 2.3 16v (b234f)
Heb onlangs een complete motorrevisie gedaan( nieuwe lagers keerringen en pakkingen van de hele motor) nu draait de auto wel weer, maar niet stationair aan het lopen te krijgen!
zonder de losse LMM aangesloten te hebben op de aanzuigbuis dan blijft de motor wel draaien, maar zodra ik de LMM tegen de slang houdt valt de motor weer uit, als ik mijn hand op de slang houdt dan zuigt hij helemaal dicht maar valt niet uit, dus lucht genoeg denk ik dan.
Als ik de auto soms start blijft hij wel weer stationair lopen, met wat pijn en moeite maartoch, de knippercode geeft verder geen storingen aan (1-1-1)
hoop dat iemand dit probleem herkent? ???
mvg,
Jitse Terpstra, Hallum
Berichten: 9.872
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Vreemd dat de motor loopt zonder dat de LMM op de slang zit, de computer krijgt zo een erg fout signaal voor de luchtstroom (nl. nul), hoe kan-ie dan brandstof inspuiten?
Als de stekker vd LMM haalt en dan op de slang zet en de rest verder aansluit, loopt-ie dan ook?
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 296
Topics: 15
Lid sinds: Feb 2010
De computer valt dan in veilige modus, (thuis kom programma zeg maar)
En draait dan flink hoger stationair.
Zit je stappenmotor wel goed elektrisch aangesloten?
Stekker misschien vies of kabel breuk?
Ik verwacht dat je daar het probleem moet zoeken!
Als je de luchtmassameter los haalt gaat hij in veilige modus en dus hoger in toeren draaien.
Als de stappenmotor (SIS klep)ronde ding onder je inlaat spruitstuk waar twee slangen een ÃÃn stekker op aan gesloten zit niet aangesloten is of niet meer werkt krijg je ook dat symptoom.
Even nakijken of dat idd zo is en de accu polen even een paar tellen(ressetten) los en .het zou over moeten over zijn.
Tenminste dat denk ik dus.
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Berichten: 6
Topics: 2
Lid sinds: May 2010
jaa als ik de stekker van LMM afhaal dan draait hij inderdaad met verhoogd toerental en blijft dus wel lopen.
Zou de CIS klep ook verkeerd aangesloten kunnen zitten?
heb namelijk van de losse stekkers zelf een compleet nieuwe kabelboom gemaakt voor de motor,er zaten verder geen penaansluitingen in de verschillende schema's die ik gebruikt heb voor de CIS klep. dus zou het mogelijk zijn dat ze verkeerd om zitten? Geeft geen storing aan via knippercode(1-1-1) de ontstekingscomputer moet ik nog uitlezen dus weet niet of daar misschien storingen in zitten.
Jitse
Berichten: 296
Topics: 15
Lid sinds: Feb 2010
Zou idd draden verkeerd om.
Maar eerst eens bij een andere Volvo vriend kijken of het schema eens nalopen voor je ze omdraait, kan zo natuurlijk ook sluiting krijgen
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Berichten: 296
Topics: 15
Lid sinds: Feb 2010
En???
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Berichten: 6
Topics: 2
Lid sinds: May 2010
Nog steeds niet stationair lopend te krijgen,
Beide computers geven geen storing aan, en heb ook de CIS klep, injectors, pomp en gaskleppositiesensor aangestuurd m.b.v het knippercode kastje, niks raars waar te nemen
dus tot op dit moment geen oplossing
Berichten: 296
Topics: 15
Lid sinds: Feb 2010
tja kan natuurlijk vele oorzaken hebben.
Hoe is het met de brandstof druk?
Haal het slangetje van de drukregelaar eens los, als er benzine uitkomt is hij kapot!
Reset het systeem eens.
Kijk je sis klep eens goed na, in de hand houden en een snelle draaibeweging maken als of je gas geeft op de motor, zo moet je hem los horen zitten.
Ding is vrij precies en als er maar wat vuil in zit kan het al fout gaan.
Spuiten je injectoren wel netjes, haal je aansturing van de bobine los demonteer je injectorrail hou er een tijltje onder en laat iemand anders even starten, moeten allemaal gelijk en netjes sproeien hier is veel te vinden
http://www.witchhunter.com/index.php4
nou tot zover even succes
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
Volgens mij was het opgelost, post is weggevallen door de werkzaamheden aan het forum, maar voor dat deze wegviel heb ik dus gelezen dat het opgelost was. Hij had iets vergeten aan te sluiten, wat weet ik niet meer. Misschien komt ie er nog op terug.
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 6
Topics: 2
Lid sinds: May 2010
het probleem is inderdaad opgelost, was de aanzuig slang van de cis klep op de luchtfilter slang vergeten te monteren.
we zijn er zo lang mee bezig geweest dat we het gewoon over het hoofd hebben gezien.
dacht dat hij door zijn toerental signaal wel een basis inspuitwaarde heeft voor stationair lopen, dit was dus niet het geval ;D
in iedergeval ontzettend bedankt voor het meedenken, mijn dank is groot.
mvg
Jitse Terpstra