11 February 2008, 00:45
Volvo240uit1993 schreef:Hallo bedankt voor je reactie . Maar wat bedoel je met een "verzopen cilinder"? Komt dat door de drukregelaar? Of moet ik de injectoren vervangen omdat er eentje lek is, waardoor de cilinder volstroomt? (nooit aan gedacht) Zijn de injectioren er overigens makkelijk af te halen?
Ik heb wel al een paar keer (toevallig werd mij dat aangeraden) injectorcleaner in de tank erbij gegooid .
Als de regelaar een te grote druk toelaat dan kunnen de injectors gaan lekken. Als je een exemplaar hebt wat op het vacuumcircus zit aangesloten kan ook via deze weg benzine in de inlaat lekken.
Vollopen is een groot woord, maar het mengsel is te rijk om te ontbranden. De motor moet eerst een paar keer rond'pompen' om de overtollige benzine eruit te krijgen voordat het mengsel weer in orde is.
Merk je verschil vlak na het rijden op injectorreiniger? Mijn ervaring is dat als je verschil merkt (beter starten, mooier rond lopen) dat je injectoren vervuild zijn. Merk je er helemaal niets van dan zijn je injectoren schoon genoeg. Injectorreiniger is geen oplossing, ultrasoon laten reinigen wel.
Gr
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter