10 May 2009, 12:31
Ticcie schreef:Het binnenscherm moet je of recht laten trekken, of je moet er een nieuw stuk in laten lassen. Wat belangrijk is, is dat je veerpoot nog 'recht' staat in je binnenscherm, als dat niet zo is dan moet er serieus gericht worden.
Voor de rest kun je alles zelf demonteren, alles zit geschroefd op het binnenscherm na en de metalen strip onder de grille (gepuntlast op het spatbord). Dan kun je zelf de zaken 2ehands opzoeken en eea laten spuiten.
Als je het op die manier doet, dan kost het je toch al gauw 1500 euro schat ik....
500 onderdelen
250 rep. binnenscherm
600 spuiten (als dat al lukt -> spatbord, motorkap, binnenscherm, slotplaat en onderste plaat + wellicht deur/parafaan en wellicht uitnevelen)
250 onvoorzien
Als je het helemaal laat doen, dan komt er zo E1000-E1500 bij en moet je oppassen dat ie niet total-loss gaat. Als je rechtsbijstand hebt, dan zou ik idd goed overleggen met ze.
Succes iig, auto lijkt het me waard om weer GOED op te knappen, zonde om het half te doen!
Ik snap dat total-loss niet helemaal.
Stel dat er 4500 schade is en de auto was 4600 waard, dan wordt de auto toch gerepareerd?
Of wordt de restwaarde weer bij het schadebedrag opgeteld, waardoor de dagwaarde lager is dan schade + restwaarde, zodat er soms niet gerepareerd wordt?
Dus bijv. schade 3500, dagwaarde 4500, restwaarde 1500. Wat gebeurt er in zo'n geval?
En als er 4700 schade zou zijn en de waarde was 4600, dan wordt er niet gerepareerd maar 4600 uitgekeerd en mag je evt. de auto voor de restwaarde terugkopen?

