Berichten: 1.404
Topics: 41
Lid sinds: Mar 2005
ja, maar jij hebt toch ook nog conventionele gas/benzine schakelaar??
accu's hebben het wel zwaar te verduren bij continue temp. wisselingen, had Peugeot ook tijdje last van, alles gecheckt, gewoon te weinig vloeistof in 3 maanden oude accu
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Berichten: 1.726
Topics: 34
Lid sinds: Mar 2005
Zal morgen eens kijken. Zal de reserve accu eens aan de oplader zetten zo dadelijk dan weet ik het morgen helemaal zeker....
To be continued zullen we maar zeggen!
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Berichten: 795
Topics: 32
Lid sinds: Oct 2005
Als je startmotor gewoon ronddraait kan je dat uisluiten.
Dan zou ik het meer zoeken in bougies, injectoren, ontsteking ed.
met de kou moet hij gewoon starten, het is een volvo....
VOLVO 945 2.3 i aut. '92<br />SAAB 99 GL 2.0i '84<br />www.adopteereendog.nl<br />
![[Afbeelding: cooltext34912265.gif]](http://img.photobucket.com/albums/v391/jautew/cooltext34912265.gif)
<br />Een groot acteur kan u tot tranen bewegen. Maar dat kan een automonteur ook
Berichten: 1.404
Topics: 41
Lid sinds: Mar 2005
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Berichten: 1.726
Topics: 34
Lid sinds: Mar 2005
John242 schreef:met de kou moet hij gewoon starten, het is een volvo....
Dat leek me dus ook ja... Maar je weet maar nooit. Zelfs de accu is Volvo trouwens
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Berichten: 795
Topics: 32
Lid sinds: Oct 2005
Funsdaf schreef:John242 schreef:Als je startmotor gewoon ronddraait kan je dat uisluiten.
Helaas niet dus. (zie mijn eerdere posting)
Slecht draaiende startmotor moet flink werken en trekt dus veel stroom, heeft weer negatieve invloed op de rest van de eletrische verbruikers, zoals........ juist, de ontsteking
Daarom staat er "gewoon" , als hij zwaar draait klinkt hij niet gewoon.toch?
VOLVO 945 2.3 i aut. '92<br />SAAB 99 GL 2.0i '84<br />www.adopteereendog.nl<br />
![[Afbeelding: cooltext34912265.gif]](http://img.photobucket.com/albums/v391/jautew/cooltext34912265.gif)
<br />Een groot acteur kan u tot tranen bewegen. Maar dat kan een automonteur ook
Berichten: 417
Topics: 15
Lid sinds: Mar 2005
Robbert,
Om me aan te sluiten bij Funs, die startmotor klinkt echt als verdachte nummer 1.
Smerig, of iets van corrosie op de verbindingen (pekel komt op de gekste plaatsen!). Of interne slijtage, met smerig worden als gevolg.
Gegroet,
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo
Berichten: 771
Topics: 67
Lid sinds: Mar 2005
Robbert242DL schreef:John242 schreef:Ja... dat snap ik.... maar draait die startmotor nou rond of niet.
of slaat hij gewoon niet aan?
Hij wil gewoon niet aanslaan. Na 3x wel... kan dit misschien ook aan de temperatuur liggen?
als ie niet wil aanslaan, lees ik het alsof de startmotor wel rond gaat maar de motor geen sjoege geeft. Dan ligt het toch niet aan de startmotor... Of bedoel je met niet aanslaan dat je de sleutel omdraait en er niets gebeurt? Misschien startrelais...
Voorheen:lid Volvo 850 Club - Volvo 850 2.0 Sedan 1995 / lid Volvo 300 Club - Volvo 343DL CVT 1978 / 360GLS B19A 1983 / Nu: V70 2.4 AT MY 2002 & Buick Special Trunkback Sedan 1937
Berichten: 1.090
Topics: 14
Lid sinds: Mar 2005
Rijd je af en toe wel op benzine Robbert? Die GLT start nl. altijd op benzine en schakelt later pas over op gas en als het benzine-systeem vervuilt raakt doordat het nooit gebruikt wordt zal 'ie slechter gaan starten...
Berichten: 771
Topics: 67
Lid sinds: Mar 2005
das ook een goede!
Voorheen:lid Volvo 850 Club - Volvo 850 2.0 Sedan 1995 / lid Volvo 300 Club - Volvo 343DL CVT 1978 / 360GLS B19A 1983 / Nu: V70 2.4 AT MY 2002 & Buick Special Trunkback Sedan 1937