26 March 2006, 15:05
[size=18px]een basis afstelling zonder lamp die altijd werkt[/size]
dit zonder slopen van kappen end.
dit kan alleen als motor op tijd staat , daar gaan we dan ook vanuit.
zet eerst de motor op tijd.
-draai de merk tekens van de distributie op elkaar.
-de kruk-as op de 0 teken op de distri.kap en merkteken op poelie.
-de nok-as op het merkteken op de klepdeksel.
-bij de b21 kan je de nok-as tekens zien achter de alu-distr.kap. (zonder de kap eraf te halen).
-staat de kruk-as op nul maar nok-as niet dan nog 1 rondje met de kruk-as.
-maak de verdeelkap van de onsteking los.
-als het goed is staat de rotor richting thermostaathuis.
-haal het ronde plastickapje onder de rotor vandaan en zet de rotor weer terug.
-draai je motor iets terug dat de merkteken van de poelie overeen komt met het streepje 10 van de distri.kap.
-je kan op de rand van het onstekings huis een streepje zien ingeslagen.
-draai de M8 bout die in het sleufgat zit van het onstekingshuis ietsje los.
-draai aan het ontstekingshuis , dat het midden van het koperen gedeelte van de rotor overeen komt met het merkteken op het ontstekingshuis.
-zet de M8 bout weer goed vast.
-nu staat je ontsteking op 10 graden voor onsteking.
-draai nu de motor zo dat de contactpunten geheel open staan. (de nok van de rotor-as op de nok-volger van de contactpunt hamer).
-stel met een voelermaat 0.40 mm af tussen de contactpunten.
-zet de verdeelkap weer op zijn plek.
nu moet hij het absoluut doen kwa vonken dan.
je zit er nu niet ver naast.
die paar graden verkeerd neemt de motor wel op de koop toe.
als hij nu redelijk loopt kan je altijd naar een garage rijden om het te laten checken en eventueel bij te laten stellen..
succes
dit zonder slopen van kappen end.
dit kan alleen als motor op tijd staat , daar gaan we dan ook vanuit.
zet eerst de motor op tijd.
-draai de merk tekens van de distributie op elkaar.
-de kruk-as op de 0 teken op de distri.kap en merkteken op poelie.
-de nok-as op het merkteken op de klepdeksel.
-bij de b21 kan je de nok-as tekens zien achter de alu-distr.kap. (zonder de kap eraf te halen).
-staat de kruk-as op nul maar nok-as niet dan nog 1 rondje met de kruk-as.
-maak de verdeelkap van de onsteking los.
-als het goed is staat de rotor richting thermostaathuis.
-haal het ronde plastickapje onder de rotor vandaan en zet de rotor weer terug.
-draai je motor iets terug dat de merkteken van de poelie overeen komt met het streepje 10 van de distri.kap.
-je kan op de rand van het onstekings huis een streepje zien ingeslagen.
-draai de M8 bout die in het sleufgat zit van het onstekingshuis ietsje los.
-draai aan het ontstekingshuis , dat het midden van het koperen gedeelte van de rotor overeen komt met het merkteken op het ontstekingshuis.
-zet de M8 bout weer goed vast.
-nu staat je ontsteking op 10 graden voor onsteking.
-draai nu de motor zo dat de contactpunten geheel open staan. (de nok van de rotor-as op de nok-volger van de contactpunt hamer).
-stel met een voelermaat 0.40 mm af tussen de contactpunten.
-zet de verdeelkap weer op zijn plek.
nu moet hij het absoluut doen kwa vonken dan.
je zit er nu niet ver naast.
die paar graden verkeerd neemt de motor wel op de koop toe.
als hij nu redelijk loopt kan je altijd naar een garage rijden om het te laten checken en eventueel bij te laten stellen..
succes