15 July 2006, 09:09
Opgelost, de speling bij een koude motor op 0,40 gezet en de tik is nagenoeg weg. De opgegeven marges zijn dus niet bijvoorbaat altijd de juiste.
245DL 1980 USA
Tikkende klep 230F
|
15 July 2006, 09:09
Opgelost, de speling bij een koude motor op 0,40 gezet en de tik is nagenoeg weg. De opgegeven marges zijn dus niet bijvoorbaat altijd de juiste.
245DL 1980 USA
16 July 2006, 00:30
kijk wel uit met een plaatje van 2.6mm!!!
Ik denk dat dat nl het probleem was: als je te dunne plaatjes gebruikt dan komt de 'schaal' rond het klepstelplaatje hoger dan het plaatje zelf. Daar blijft de nokkenas dan net achter hangen en dat veroorzaakt het getik. Heb ik ook gehad toen ik een plaatje van 2.5 had gemonteerd en eea op het oog goed leek te gaan. GEEN plaatjes gebruiken die dunner zijn dan 2.8!
16 July 2006, 00:31
overigens, ik zet de uitlaatkleppen icm met lpg ook altijd op 0.45mm, vlgs mij is dat prima. Inlaatkleppen gaan ongeveer op 0.4mm
16 July 2006, 01:03
prcs, op LPG gelden andere waarden!!!!!
orte Bochtenridder
![]()
16 July 2006, 09:48
Geplaatst: Za 15 Juli 2006 23:30:42 Onderwerp:
-------------------------------------------------------------------------------- kijk wel uit met een plaatje van 2.6mm!!! Ik denk dat dat nl het probleem was: als je te dunne plaatjes gebruikt dan komt de 'schaal' rond het klepstelplaatje hoger dan het plaatje zelf. Daar blijft de nokkenas dan net achter hangen en dat veroorzaakt het getik. Als dat zo is verklaart dat ook meteen de beschadiging op de nok, plaatje van 2,7mm! Nu een plaatje van 2,6mm geplaatst en de tik is zo goed als weg maar de nok zal nu helemaal de 'schaalrand'gaan raken!? het is me niet opgevallen dat de plaatjes onder de rand liggen maar als dit zo is (zal het controleren) betekent het dus dat de kleppen zo hoog liggen dat een kop revisie nu onvermijdelijk is ook al loopt de motor nog perfect. Als een LPG afstelling betekent 0,45 mm dan ga ik al helemaal de mist in met de dikte van de stelplaatjes.
245DL 1980 USA
16 July 2006, 11:25
ja, helaas is het zo... ik heb het proefondervindelijk uitgevonden. Met 2.5mm tikte ie bij mij ook een beetje en tijdje mee gereden en begon toen ENORM te tikken, was een stuk van die schaalrand afgebroken. Ik zou 'm nu dan eerder 3.5mm zetten en dan maar op zoek naar een nieuwe kop of een goed revisieadres.
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|